64871

سومین کنگره جهانی احیای مستقیم و گندله برگزار می شود

دنیای معدن -سومین کنگره جهانی احیای مستقیم و گندله دوم تا چهارم ماه مارس سال 2015 میلادی (11 تا 13 اسفند 1393) در هتل ریتز کارلتون ابوظبی امارات متحده عربی برگزار می شود.

به گزارش دنیای معدن، در این کنگره کلیه فعالان زنجیره تامین احیای مستقیم و گندله از معدنکاران سنگ آهن، صاحبان فناوری، مشاوران، بازرگانان، تولیدکنندگان به روش احیای مستقیم، فولادسازان و مصرف کنندگان نهایی حضور خواهند داشت.

در این کنگره در پنل های مختلفی به موضوعاتی همچون تامین و در دسترس بودن آهن اسفنجی و گندله، قیمت گذاری گندله، استراتژی های خرید گندله، فناوری گندله سازی، تکنولوژی احیای مستقیم و آهن اسفنجی، قراضه فولاد، بازار آهن اسفنجی منطقه منا و جهان، سنگ آهن و آهن اسفنجی ایران، صنعت آهن اسفنجی و سنگ آهن و گندله هند، آهن اسفنجی مصر، قیمت گاز طبیعی و تامین و در دسترس بودن آن و ... پرداخته خواهد شد.

طبق برنامه ریزی انجام شده در روز سوم و آخر این کنگره بخشی به مدت نیم ساعت (10:00 تا 10:30) به موضوع سنگ آهن و آهن اسفنجی ایران اختصاص یافته است. در این بخش قرار است موضوعاتی همچون میزان پیشرفت بازار آهن اسفنجی ایران، ظرفیت گندله سازی ایران، ظرفیت معادن ایران برای تامین مواد اولیه صنعت آهن اسفنجی و گندله سازی، تاثیر تحریم ها بر پیشرفت صنعت آهن اسفنجی و گندله سازی ایران و همچنین فناوری های مورد استفاده در واحدهای آهن اسفنجی ایران و مقایسه آن با فناوری های روز دنیا مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد.

همچنین یکی از محورهای بخش مربوط به آهن اسفنجی منطقه منا به موضوع کاهش احتمالی تحریم ها علیه ایران و تاثیر آن بر جایگاه ایران در صنعت فولاد منطقه اختصاص یافته است.

سومین کنگره جهانی احیای مستقیم و گندله توسط متال بولتن برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید