64698

تولید شش نوع ماده معدنی در سال جاری افزایش یافت

دنیای معدن -مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از رشد تولید شش ماده معدنی در مجتمع های زیرمجموعه این شرکت در سال جاری خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، وجیه الله جعفری گفت: تولید کانسنگ سرب و روی انگوران در هشت ماه منتهی به پایان آبان ماه امسال در مجموع به 644 هزار و 132 تن رسید که نسبت به هدف برنامه پیش بینی شده 17 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشت.


به گفته وی تولید کنسانتره سرب نیز در این شرکت در 8 ماه سال جاری 1409 تن بود که نسبت به هدف برنامه 74 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشت.
جعفری افزود: تولید شمش طلا در این مجموعه طی هشت ماه مورد گزارش به 191 کیلوگرم رسید که نسبت به هدف برنامه پیش بینی شده 23 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش نشان داد.


وی ادامه داد: تولید سنگ آهک نیز امسال به 977 هزار تن رسید و علاوه بر اینکه 99 درصد هدف برنامه را پوشش داد، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش را تجربه کرد.
جعفری اظهار کرد: تولید کنسانتره فسفات نیز در دوره مورد گزارش به 31 هزار و 600 تن رسید که 9 درصد از هدف برنامه پیش بینی شده بیشتر بود.


وی گفت: تولید کنسانتره نفلین سینیت نیز در سال جاری به 6341 تن رسید که در مقایسه با هدف برنامه پیش بینی شده 38 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش داشت.


وی افزود: همچنین تولید کک سازی زرند در هشت ماهه سال جاری برابر با 187 هزار و 466 تن و تولید فروکروم سبزوار 285 تن بود.
شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از شرکت های تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید