64545

صدها تن از کارگران سیمان سپاهان خواستار بازگشت به کار نماینده اخراجی شان شدند

دنیای معدن -«این طومار ها در سه نسخه و به ترتیب خطاب به «علیرضا محجوب» رئیس فراکسیون کارگری مجلس نهم، «محمدرضا اسلامی» رئیس اداره کار مبارکه و «محمدعلی احمدی» فرماندار مبارکه نوشته و امضاء شده اند.»

کارگران پیمانی سیمان سپاهان در طومارهایی با حدود ۴۰۰ امضا به همراه ۱۰۰ تن از مردم شهر دیزیچه واقع در شهرستان مبارکه، خواستار بازگشت به کار «محمدصادق نادری» نماینده اخراجی کارگران پیمانی سیمان سپاهان اصفهان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این طومار ها در سه نسخه و به ترتیب خطاب به «علیرضا محجوب» رئیس فراکسیون کارگری مجلس نهم، «محمدرضا اسلامی» رئیس اداره کار مبارکه و «محمدعلی احمدی» فرماندار مبارکه نوشته و امضاء شده اند.

کارگران به ایلنا گفته اند در حالی ۵۰۰ امضاء در حمایت از نماینده اخراجی خود جمع آوری کرده اند که واحد بازرسی کارخانه سیمان سپاهان اجازه کوچک ترین تحرک صنفی مانند جمع آوری امضاء یا مکاتبه با مقام های محلی را به آن ها نمی دهند.

بر اساس گزارش هایی که به ایلنا رسیده است واحد بازرسی سیمان سپاهان در برخی موارد با سوء استفاده از نام واحد حراست، اقدام به اعمال محدودیت بر کارگران کرده است.

در این طومار ها گفته شده که آقای نادری از تاریخ یکم آذر ماه امسال به مدت سه سال به عنوان نماینده اصلی کارگران برای حل مسائل صنفی درشرکت سیمان سپاهان و شرکت های اقماری انتخاب شده است اما عده ای در تلاشند با اخراج او به دلیل جدیت اش در انجام وظایف قانونی، جو کارگری منطقه را متشنج کنند.

کارگران امضاء کننده این طومار ها اخراج نماینده خود را به دلیل پیگیری جدی او در خصوص تنظیم قرارداد مستقیم نیروهای پیمانکاری، اجرای ماده ۳۸ قانون کار و دستورالعمل ۳۶ روابط کار وزارت کار دانسته اند.

در بخشی از این طومارها هشدار داده شده که اخراج آقای نادری فضای کارخانه سیمان سپاهان را به شدت ملتهب کرده و به نگرانی کارگران درباره تبدیل وضعیت از پیمانی به قرارداد مستقیم دامن زده است.

این کارگران اخراج نماینده خود را با ماده ۲۸ قانون کار و تبصره های این ماده قانونی مغایر دانسته و خواستار بازگشت به کار او شده اند.

آقای نادری در این طومار ها از خانواده شهدای جنگ هشت ساله ایران و عراق، متعهد به نظام و رهبری و فردی ولایتمدار معرفی شده است که حدود ۹ سال سابقه کار در کارخانه سیمان سپاهان را دارد.

گفتنی است علاوه بر آقای نادری که در پایان آبان ماه اخراج شده است، کارفرما به کارگر دیگری گفته است که از ماه بعد در کارخانه حاضر نشود.

همچنین گزارش شده است که در روزهای گذشته پیامکی هشدار آمیز به حداقل ۵۰ کارگر سیمان سپاهان ارسال شده است.

در این پیامک از کارگران خواسته شده است که برگه تایید صلاحیت خود را از ریاست واحد خود و واحد حراست بگیرند و به کارفرما تحویل دهند تا قرارداد کارشان تمدید شود و در غیر اینصورت اخراج می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید