64321

رونق صنعت سیم و کابل در دومین نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی و استقبال خارجی ها

دنیای معدن - دومین نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی«Iran wire 2014»(صنایع زیر ساختی سیم و کابل، پروفیل و ماشین آلات وابسته) در سه روز اخیر با استقبال صاحبان بنگاههای اقتصادی مواجه شده است.

به گزارش ستاد خبری دومین نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی؛ حضور شرکت های چینی بسیار پررنگ از دیگر شرکت های خارجی است و تقریبا نیمی از سالن شماره 7 این نمایشگاه را شرکت های چینی در اختیار گرفته اند و کالاهای مختلف حوزه مفتولی خود را به نمایش گذاشته اند.
شرکت های هندی و آلمانی نیز بعد از چین بیشترین شرکت های خارجی حاضر در دومین نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی هستند.
در این نمایشگاه ، بزرگترین و معتبر ترین شرکت های داخلی و خارجی از ایران و کشورهای مختلف از جمله آلمان،فرانسه،روسیه ترکیه و هند، نوین ترین و جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند.
برگزاری این نمایشگاه فرصتی است برای بزرگ ترین و معتبر ترین شرکت های داخلی و خارجی حوزه صنایع مفتولی تا ضمن ارائه و عرضه نوین ترین و جدیدترین دستاوردهای خودشان، با پیشرفت های جدید این صنعت آشنا شوند و با دیگر تولیدکنندگان داخلی و خارجی گفتگو و تبادل نظر کنند.
در دومین نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی«Iran wire 2014»(صنایع زیر ساختی سیم و کابل، پروفیل و ماشین آلات وابسته)، که در فضائی بالغ بر 000/10 هزار متر مربع برپا شده است ، بیش از یکصد و پنجاه حضور و مشارکت دارند.
در این نمایشگاه؛ انواع ماشین آلات تولید سیم و کابل، مواد خام اولیه ( آلومینیوم ، مس، سیم فولاد ی و ...)، ابزارهای تولید، مواد عایق و روکش، تجهیزات اندازه گیری و آزمون، تجهیزات کنترل کیفیت مواد و ملزومات جانبی (روانکارها، قرقره و ...)، بسته بندی محصول، انواع مفتول (مسی، آلومینیوم ی و فولاد ی)، محصولات و فرآورده های جانبی مفتولها ، پروفیلها و محصولات جانبی ، انواع دستگاهها ، تجهیزات و ماشین آلات تولید سیم و کابل ، انواع مواد خام اولیه ، ابزارهای تولید، مواد عایق و روکش، انواع مفتول، انواع پروفیل و دیگر صنایع مرتبط با این حوزه عرضه و به نمایش عموم گذاشته شده است. معرفی خلاقیت ها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل صنایع مفتولی کشور ، شناسایی و معرفی مشکلات ، موانع و نقاط ضعف موجود در این صنعت، جلب حمایت سازمان های دولتی و خصوصی از این صنعت، ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری،اشتغال زایی و کارآفرینی،آشنایی دست اندرکاران با محصولات،نوآوری ها و پیشرفت های صنایع مفتولی روز دنیا و ایجاد زمینه رقابت سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقاء کیفیت تولیدات ؛ مهمترین اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی، سیم و کابل، پروفیل و ماشین آلات وابسته است.
اوکراین ،روسیه ، آمریکا ، ترکیه ، آلمان ، ژاپن ، فرانسه و انگلیس کشورهائی هستند که در آنها نمایشگاههای بین المللی صنایع مفتولی برگزار می شود اما در منطقه خاورمیانه، نمایشگاه مفتولی تهران، تنها نمایشگاه این منطقه محسوب می شود و برگزاری این نمایشگاه در جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده رشد و توسعه این صنعت در کشورمان است.
سالانه بیش از 320 هزار تن انواع سیم و کابل در داخل کشور و توسط بیش از 170 شرکت تولید می شود که 20 درصد از این تولیدات به دیگر کشورها صادر می شود.
این صنعت همچنین زمینه اشتغال بیش از پنجاه هزار نفر را فراهم کرده است.
جمهوری اسلامی ایران در سال 2013 با تولید 15 میلیون و 400 هزار تن فولاد خام رتبه نخست و بزرگترین تولید کننده فولاد خاور میانه را کسب کرده است.
صنایع پائین دستی همانند پروفیل و صنایع مفتولی گسترش یافته و محصولات این واحدها علاوه بر تأمین بازار داخلی حتی در بازار کشورهای همسایه به ویژه عراق و افغانستان عرضه شود.
ذخایر مس دنیا برابر 470 میلیون تن برآورد شده که ایران با داشتن بالغ بر 14 میلیون تن مس خالص بیش از 3 درصد از این ذخایر را که شاخص اصلی صنعت سیم و کابل محسوب می شود، به خود اختصاص داده است.
از نظر ذخایر مس، ایران رتبه دوازدهم دنیا و چهارم آسیا را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید