64174

ساخت کارخانه سیمان سمنگان برگشت به عقب ندارد

دنیای معدن - ‌رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ساخت کارخانه سیمان سمنگان برگشت به عقب ندارد.

یحیی نیکدل ، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به این‌که ساخت این کارخانه از چندین سال گذشته آغاز شده است، افزود: هم اکنون ساخت این پروژه به علت عدم تخصیص تسهیلات بانکی از سال گذشته تعطیل شده است.

وی با بیان این‌که ساخت این پروژه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: ارائه تسهیلات به این پروژه از سوی بانک صنعت و معدن و بانک ملی بوده است که در حال حاضر اختصاص تسهیلات از سوی بانک ملی با مشکل مواجه شده است.

نیکدل با ذکر این‌که ارائه تسهیلات از سوی بانک صنعت و معدن به صورت ارزی و بانک ملی به صورت ریالی بوده است، اظهار کرد: از زمان آغاز این پروژه چندین مرتبه مدیرعامل بانک ملی تغییر کرده و هر مدیری که منصوب شده خواستار بررسی دوباره این طرح شده است.

وی توضیح داد: آنها معتقدند به علت این‌که تعداد زیادی کارخانه سیمان در کشور احداث شده و ظرفیت نیز تکمیل شده است، شاید ساخت یک کارخانه سیمان جدید منطقی نباشد. اما به طور قطع با پیشرفت فیزیکی این پروژه برگشت به عقب وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مسوولان ذی ربط این استان پیشنهاد ارائه تسهیلات از سوی یک بانک را نیز ارائه داده‌اند که در ابتدا مورد استقبال قرار گرفت، اما بعد از گذشت مدتی آنها گفتند که کار مراحل پایانی خود را طی می‌کند و اجرای پیشنهادات جدید روند کار را طولانی‌تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید