63992

افول معادن زغال سنگ و نگرانی از تعطیلی معادن در سال آینده

دنیای معدن -دبیر کمیته زغال سنگ خانه معدن گفت: امسال وضعیت معادن زغال سنگ کشور رو به افول بوده است و روند سال جاری نیز بسیار نگران کننده است؛ به طوری که اگر روال به همین صورت پیش رود تعداد زیادی از معادن زغال سنگ تعطیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار دنیای معدن، مجتهدزاده امروز - دوشنبه - در نشست خبری اظهار کرد: تعطیلی معادن زغال سنگ به معنای بیکاری 8500 نفر در بخش خصوصی و همین تعداد در بخش دولتی است.وی ادامه داد: تقاضای ما از دولت این است که کمیته زغال سنگ به منظور رسیدگی به مشکلات این حوزه در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود.

دبیر کمیته زغال سنگ خانه معدن میزان سرمایه گذاری برای احداث معادن زغال سنگ را صدها میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: امسال کمتر از یک و نیم میلیون تن زغال سنگ در کشور تولید شد.

مجتهدزاده با بیان این که طی یک سال اخیر تلاش های بسیاری برای ارتقای این حوزه انجام شده است، پیش بینی کرد: اگر روال به همین صورت پیش رود ایران در سال 1395 جزو عمده ترین کشورهای واردکننده زغال سنگ است.وی با اشاره به کاهش قیمت جهانی زغال سنگ گفت: باید برای مقابله با این موضوع و رفع مشکلات پیش آمده استراتژی منظم و هدفمندی ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید