63990

نائب رئیس خانه معدن: ماشین آلات این بخش تابع قانون واردات خودرو نشود

دنیای معدن -نایب رئیس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه ماشین آلات بخش معدن ایران از همه کشورها گرانتر تامین می شود ، گفت: چرا ماشین آلات خط تولید معدن مانند لودر، بلدوزر و شاور به این بهانه که چرخ دارند و حرکت می کنند باید مشمول و تابع قانون واردات خودرو باشند.

به گزارش خبرنگار دنیای معدن محمدرضا بهرامن با تاکید بر اینکه استمرار چنین اقدامی قطعا هزینه تولید را افزایش و قدرت رقابت پذیری را کاهش می دهد ، گفت: برغم آنکه در فضای یکسال گذشته امکان استفاده از ماشین آلات و تجهیزات دسته دوم در بخش معدن فراهم شده اما سوال اینجاست که چرا باید با اجرای چنین قوانینی هزینه های تولید را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: در شرایط تحریم که ورود یکسری ماشین آلات با چالش های خاصی مواجه است ، واردات عمده ماشین الات بخش معدن در قانون خودرو متمرکز شده که به معضلی برای فعالان این بخش تبدیل شده است.
بهرامن با اشاره به طرح مکرر این موضوع طی 8 سال گذشته و درخواست از کمیسیون ماده یک برای حذف این ماده قانونی گفت: قطعا نمی توان واردکنندگان بنز و پورشه و فعالان عرصه معدن را در چارچوب یک قانون دید.
وی گفت: اگر این قانون اصلاح شود حقوق گمرکی قانونی را نیز می توانیم تمام و کمال پرداخت کنیم اما هنگامی که واردات ماشین آلات با چنین مشکلی مواجه است قطعا واردات قطعات اولیه این ماشینها را نیز در بر می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید