63912

افتتاح نخستین بستر ایزوله پسماندهای صنعتی در شرکت ملی سرب و روی ایران

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت سرب و روی ایران گفت: نخستین بستر ایزوله پسماندهای صنعتی (لندفیل) در استان زنجان توسط شرکت ملی سرب و روی ایران افتتاح شد.

بهزاد لازمی در زنجان اظهار داشت: مدیریت موجود به دلیل بومی بودن، دغدغه های موجود در اذهان مردم را درک کرده و برای رفع آن ها تمام تلاش خود را می کند.وی با بیان خلاصه ای از عملکرد شرکت ملی سرب و روی ایران، پس از پلمب کارخانه، اظهار داشت: در راستای رعایت موازین زیست محیطی و در جهت اصلاح فرآیندهای تولیدی، اقدامات زیادی در این شرکت انجام شده که اجرای لندفیل یکی از این موارد محسوب می شود.

شرکت ملی سرب و روی اجرای بستر ایزوله پسماندهای صنعتی یکی از مهمترین الزامات ابلاغ شده از سوی سازمان محیط زیست به شرکت ملی سرب و روی بود که اکنون انجام شده است.

این مسئول در خصوص مدیریت پسماندها به این موارد اشاره کرد: بستر ایزوله به مساحت 30 هزار مترمربع احداث شده که جزئیات اجرای آن به ترتیب شامل خاکبرداری، خاکریزی رس به ضخامت 40 سانتی متر، اجرای لایه ژئوممبران، نصب سیستم زهکشی، اجرای فیلتر شن و ماسه ای و هدایت شیرابه ها به چاهک های جمع آوری است. همچنین احداث خط تولید Bzs در شرکت جهت بازیافت پسماندها و کاهش میزان عناصر موجود و فروش و خروج این پسماندها به میزانی بالغ بر 300 هزار تن به دلیل کاهش مقدار پسماند در محیط فعلی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید