63896

۶۰ هزار تن سیمان در کیاسر تولید شد

دنیای معدن -مدیرعامل کارخانه سیمان کیاسر گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۶۰ هزار تن سیمان در کارخانه سیمان کیاسر تولید شده است.

محمد رضا بهجت در ساری، اظهار کرد: در ابتدای تاسیس کارخانه سیمان در تامین مواد اولیه معدنی دچار مشکل شدیم.

وی افزود: جلسات متعددی با مسئولان استانی و شهرستانی برای برطرف کردن مشکل مواد اولیه این واحد صنعتی برگزار کردیم و خوشبختانه امروز با حضور شورای حفظ حقوق بیت المان تصمیم گرفته شد تا معدن مورد نیاز کارخانه سیمان را تامین کنند.

مدیرعامل کارخانه سیمان کیاسر از وگذاری 50 هکتار معدن به کارخانه سیمان خبر داد و گفت: اگر معدن در اختیار این واحد صنعتی قرار نمی گرفت این کارخانه نیز تعطیل می شد.

بهجت با بیان اینکه با اختصاص معدن به کارخانه سیمان طرح توسعه این واحد در دستور گار قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 300 نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

وی از تولید روزانه دو هزار و 200 تن سیمان و 2 هزار تن کلینکر در کارخانه سیمان کیاسر خبر داد و افزود: در دهه امسال پنج هزار تن صادرات صورت گرفت.

مدیرعامل کارخانه سیمان کیاسر از انعقاد قرار 150 هزار تنی با کشور ترکمنستان برای صادرات سیمان خبر داد و گفت: برای صادرات سیمان برای کشورهای روسیه، قزاقزستان و قرقیزستان نیز برنامه داریم.

بهجت در باره میزان هزینه احداث کارخانه سیمان کیاسر گفت: تاکنون 250 میلیارد تومان برای احداث این واحد تولیدی هزینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید