63267

مجتمع معدنی مهدی آباد هم به جمع فروشندگان باریت پیوست

دنیای معدن -مدیر مجتمع مهدی آباد خبر داد: برای نخستین بار فروش ماده معدنی باریت مجتمع معدنی مهدی آباد آغاز شد.

به گزارش دنیای معدن،‌ درآذرماه سال1393 برای اولین بار فروش این ماده معدنی از طریق مزایده عمومی توسط مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد صورت گرفت.


فروش 10 هزارتن خاک باریت شامل 5 هزار تن با وزن مخصوص چهار و همچنین ۵ هزار تن با وزن مخصوص ۴٫۱ انجام پذیرفت و بارگیری توسط برنده مزایده در حال انجام است.


این مجتمع معدنی مزایده های بعدی را نیز بصورت مستمر برای تامین نیاز بازار داخلی برگزار خواهد کرد. مجتمع معدنی مهدی آباد به عنوان بزرگ ترین معدن سرب و روی خاورمیانه شناخته می شود که علاوه بر آن از ذخیره دیگر مواد معدنی همچون باریت و ... نیز برخوردار است.


ماده معدنی باریت عمدتا در ساخت گل حفاری استفاده می شود اما در صنایع شیمیایی همچون لاستیک سازی، تولید کاغذهای مرغوب، رنگ سازی، صنایع چینی و سرامیک و ... کاربرد دارد. طی ۴ ماهه گذشته از عملیات معدن کاری در معدن باریت توسط مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد بیش از ۱۶۰ هزار تن ماده معدنی «استخراج» شده که این میزان در مقایسه با میانگین تولید این معدن طی مدت مشابه ۴ سال گذشته قریب به ۱۰ برابر افزایش داشته است. کل تولید این ماده معدنی در ایران به حدود 330 هزار تن می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید