62961

اشتغال زایی 7 هزار نفری با آموزش تراش سنگ های گران بها در اصفهان

دنیای معدن - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: طی 18 ماه می توانیم یک اشتغال زایی بیش از 7 هزار نفره را با استفاده از آموزش تراش سنگ های گران بها در این استان ایجاد کنیم.

به گزارش دنیای معدن، ابوطالب جلالی ظهر امروز در جمع مهارت آموزان رشته تراش سنگ های گران بها اظهار کرد: ما با استفاده از این آموزش ها می توانیم در طول 18 ماه یک اشتغال زایی بیش از 7 هزار نفری را در استان ایجاد کنیم.

وی، آموزش تراش سنگ های قیمتی را یکی از برنامه های این اداره در حوزه ایجاد اشتغال خانگی دانست و اضافه کرد: در حال حاضر تفاهم نامه پنج جانبه در دپارتمان آموزشی سنگ های گرانبها در اصفهان منعقد شده است و این رشته آموزشی می تواند سبب توسعه اشتغال در استان شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با اشاره به استقبال بسیار مهارت آموزان برای استفاده از آموزش های این رشته تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با استفاده از آموزش های این رشته مهارتی در راستای اشتغال زایی برای جوانان و توسعه بازار کسب و کار تلاش می کند.

این مسئول، صنعت تراش سنگ های قیمتی و ساخت زیور آلات را از طرح های مشاغل خانگی دانست و ادامه داد: جوانان باید با استفاده از آموزش های این حوزه در حوزه مشاغل خانگی وارد شوند و بستر های اشتغال زایی و کسب درآمد را برای خود فراهم کنند.

جلالی در پایان تأکید کرد: سنگ و آموزش های صنعت سنگ از جایگاه و ارزش بین المللی برخوردار هستند و اصفهان با فعالیت در این حوزه می تواند سهم بزرگی در اشتغال زایی کشور داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید