61352

سیستم پیشرفته کنترل کوره های ذوب آهن رونمایی شد

دنیای معدن -همزمان با چهارمین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی فولاد، معدن وصنایع معدنی، فلزات غیرآهنی،ریخته گری و کوره های صنعتی، آهنگری، ماشین کاری و قالب سازی ( ایران متافو)، از سیستم پیشرفته کنترل کوره های ذوب آهن رونمایی شد.

به گزارش دنیای معدن ، سیستم پیشرفته کنترل کوره های ذوب آهن برای نخستین بار در کشور طراحی و تولید شده است.
این سیستم پیشرفته با همت 3 تیم تحقیقاتی و در مدت چهار ماه طراحی و تولید شده و قادر است متغیرهای اصلی عملکرد کوره های القایی ذوب را در هر لحظه و در هر زمان و مکانی با پیامک و ایمیل به مدیران کارخانه ها اطلاع دهند و مدیران نیز در صورت بروز خطرات احتمالی و بی توجهی مسئول کوره، می توانند کوره را از هر نقطه دنیا با ارسال پیامک یا ایمیل خاموش کنند یا فرمان های تعریف شده به کوره ارسال شود.
این محصولات در شرکت تولیدی پرتو کوره القایی (تپکا) و با همکاری جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیر طراحی و تولید شده است.
همچنین متخصصان شرکت تولیدی پرتو کوره القایی (تپکا) و جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیر برای اولین بار موفق به طراح و ساخت کوره القایی و ماشین ریخته گیری پیوسته(CCM)درکشور شده اند و صادرات این محصولات صنعتی به کشورهای خارجی را نیز آغاز کردند.
سید صادق سعادتمند مدیر عامل شرکت طراح و سازنده این دستگاه ها با بیان اینکه تاکنون بیش از 320 کوره القایی ساخته شده و در کارخانه های مختلف سراسر کشور بکار گرفته شده است، گفت : نخستین بار موفق شدیم ماشین ریخته گیری پیوسته CCM) را تولید و کوره ذوب فولاد ساخت داخل را به خارج صادر کنیم که ازبکستان نخسیتن بازار صادراتی این محصول است .
وی افزود : کوره های تولید شده جزء بزرگترین کوره های القایی ساخته شده جهان بشمار می رود و دارای ظرفیت 10 تنی است.
مدیر عامل شرکت تپکا با بیان که کار طراحی و ساخت کوره القایی از حدود دو دهه پیش آغاز شده است ، گفت : طراحی و ساخت ماشین ریخته گری پیوسته (CCM) نیز از حدود چهار سال پیش در دستور کار واحد تحقیق و توسعه این شرکت قرار گرفت که اولین دستگاه آن از ابتدای سال 92 در شهرک صنعتی بینالود بکار گرفته شد و در حال تولید بیلت فولاد آلیاژی است.
وی افزود: محصولات طراحی و ساخته شده در شرکت تپکا دامنه وسیعی از نیازمندیهای صنعتی در زمینه کاربردهای سیستم القایی از جمله کوره های پیشگرم جهت فورج قطعات، کوره های سختکاری القایی برای عملیات حرارتی، کوره های گرمایش جهت پوشش دهی لوله های خطوط انتقال نفت و گاز و بریزینگ القایی را شامل می شود.
همچنین بیشتر دانشگاه های فنی و مهندسی کشور از جمله دانشگاه شریف، علم و صنعت، امیرکبیر، تربیت مدرس و دیگر دانشگاهها از این محصولات برای انجام فعالیتهای تحقیقاتی خود بهره می گیرند.
این نمایشگاه امروز به کار خود پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید