60129

چرا استقلال باخت، چرا پرسپولیس برد؟

شهرآورد 79 هم برگزار شد و خوشبختانه دیگر نتیجه نفرت‌انگیز صفر - صفر تکرار نشد. با وجود آنکه سکوهای ورزشگاه آزادی پر نشد و جاهای خالی روی سکوها به چشم می خورد اما بازی به ویژه در نیمه دوم حاوی نکات جالب توجهی بود و می‌شد با اغماض به آن نمره قبولی داد.
به گزارش فرهیختگان آنلاین(FDN.IR)، شهرآورد 79 هم برگزار شد و خوشبختانه دیگر نتیجه نفرت‌انگیز صفر - صفر تکرار نشد. با وجود آنکه سکوهای ورزشگاه آزادی پر نشد و جاهای خالی روی سکوها به چشم می خورد اما بازی به ویژه در نیمه دوم حاوی نکات جالب توجهی بود و می‌شد با اغماض به آن نمره قبولی داد. اما پس از این بازی یک پرسش اساسی در ذهن فوتبالدوستان نقش بست. اینکه استقلال چرا با وجود آنکه با یک گل از حریف پیش بود در پایان نتیجه را به حریف واگذار کرد و پرسپولیس درخشان چگونه از شکست، پیروزی ساخت. این پرسشی است که در سوژه روز ما کارشناسان به آن پاسخ خواهند داد...
پرسپولیس شجاع بود
ادموند بزیک، مربی و کارشناس فوتبال
به نظرم تا دقیقه 20 بازی دو تیم همدیگر را محک می‌زدند و استقلال در اواخر نیمه اول به گل خوبی دست یافت. نیمه اول بازی خوب نبود اما در نیمه دوم جانانه بازی کردند. جالب اینکه هر سه گل روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسید. استقلال در نیمه دوم به ضد حمله چشم دوخته بود واز کار دفاعی غافل ماند. پرسپولیسی‌ها نیز چون همه چیز را از دست رفته می‌دیدند مزد شجاعت خود را گرفتند و بازی شجاعانه‌ای به نمایش گذاشتند. آنها در نیمه دوم فرصت آنچنانی نداشتند با این حال می‌توانستند نتیجه را مساوی کنند. به نظر من با این که استقلالی‌ها باختند اما از بازی تیم خود راضی بودند وما هم خوشحالیم که پس از مدتها دیگر داربی مساوی نشد و سه گل و دو ضربه تیر دروازه و صحنه‌های جالبی دیدیم.
پرسپولیس روی ضربات ایستگاهی کار کرده بود
سیروس دین‌محمدی، مربی و کارشناس فوتبال
استقلالی‌ها در کار دفاعی تمرکز لازم را نداشتند. به نظر می‌رسید آنها پس از گل نیمه اول دچار غرور کاذب شدند. هیچ انتقادی هم به عملکرد بازیکنان وحتی قلعه‌نوعی وارد نیست. چون این بازی حکایت خاص خودش را دارد. پرسپولیسی‌ها هم روی ضربات ایستگاهی تمرکز کرده بودند و در مقابل مدافعان آبی‌پوش در یارگیری ضعیف بودند. من کارشناس داوری نیستم اما آن خطای بنگر پنالتی بود و به واسطه آن حرکتش باید اخراج می‌شد. آبی‌پوشان روی نیمکت بازیکنان سرنوشت ساز و تعیین کننده نداشتند. قاضی، کریمیان و کرار جاسم از جمله مهاجمانی بودند که وجود هر کدام از آنها به درد قلعه‌نوعی می‌خورد. این در حالی بود که هواداران تصور می‌کردند پرسپولیس با کمبود مهره مواجه است! همانطور که دیدیم آبی‌ها نیز مهره باتجربه آنچنانی روی نیمکت نداشتند.
استقلال چوب احتیاطش را خورد
ابراهیم قاسمپور، مربی و کارشناس فوتبال
در 45 دقیقه اول این بازی پرسپولیس تیم محتاط میدان بود و استقلال به این باور رسیده بود که باید در این نیمه به گل برسد و این اتفاق هم رخ داد اما با شروع نیمه دوم ورق برگشت و در حالی که استقلال با اندیشه وتفکرات دفاعی آمده بود تا از تک گل خود در نیمه اول محافظت کند این پرسپولیس بود که میل به کارتهاجمی داشت و آمده بود تا گل خورده در نیمه اول را جبران کند که موفق به انجام این مهم شد.
اما نکته تعیین کننده این دیدار از گل اول پرسپولیس شکل گرفت دقایقی که باید استقلال از لاک دفاعی خارج می‌شد و می‌آمد تا جبران مافات کند باز هم تغییری در دستور کار نداشت و همچنان با همان رویه‌ای که نیمه دوم را آغاز کرده بود به کارش ادامه داد اما پرسپولیس باز هم میل به تهاجم داشت وتوانست این خواسته‌اش را به حریف دیکته کند و گل برتری خودش رابه ثمر برساند کما اینکه حتی بعد از این گل هم پرسپولیس باز صاحب موقعیت گل شد و اگر کمی دقت در دستور کار بازیکنان این تیم بود چه بسا گل سوم سرخپوشان هم به ثمر می‌رسید و این تیم صاحب یک پیروزی قاطع می‌شد.
تعویض‌های درخشان،نتیجه را رقم زد
امیرحاج‌ رضایی، کارشناس فوتبال
قبل از هر چیز باید بگویم که این داربی، پوئن‌های مثبت زیادی داشت. 3گل، تیم برنده، صحنه‌های زیبا و یک جنگ تمام عیار در نیمه دوم نکات خوب بازی بودند. واقعیت این است که نمی‌توان به چرایی موضوع پرداخت. زیرا هر تیمی که کمتر اشتباه کند پیروز می‌شود. استقلال هم می‌توانست برنده این دیدار باشد. اما امیر قلعه‌نوعی دست به تعویضی نزد که این مسئله به ضرر تیم استقلال تمام شد. درمقابل تغییرات حمید درخشان در ترکیب پرسپولیس کارساز شد و نتیجه دلخواه او را رقم زد. شاید روی کاغذ،استقلال تیم برتری محسوب می‌شد اما نفرات به تنهایی تعیین کننده نیستند. مهدی طارمی را می‌توان تعویض‌ طلایی درخشان دانست. او در دقایقی که به میدان آمد بارها خط دفاع حریف را آزار داد و پاس گل اول را هم برای محمد نوری مهیا کرد. سرمربی پرسپولیس به یک پیروزی دوگانه در این بازی حساس رسید. هم از لحاظ فردی جایگاه خود را روی نیمکت مستحکم کرد و هم یک برد حیثیتی برای باشگاهش به دست آورد. از سوی دیگر من فکر می‌کنم استقلالی‌ها به هیچ وجه تصور نمی‌کردند که پرسپولیس به بازی برگردد. اما در فوتبال یک حریف ضعیف هم می‌تواند خطرساز شود.
منبع: نود

دیدگاهتان را بنویسید