59861

سوسایت جنرال از سقوط بهای طلا خبر داد

دنیای معدن - انتشار آمارهای اولیه در خصوص افزایش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام و امیدواری کارشناسان نسبت به اوضاع اقتصادی این کشور داشته است.

به نقل از رویترز، ادامه روند صعودی ارزش دلار مانع جدی برای افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی به شمار می رود. از سوی دیگر نگرانی های مربوط به برگزاری همه پرسی ذخایر طلای سوییس نیز در این شرایط مانع از کاهش شدید قیمت طلا شده است.
همه پرسی سوییس قرار است 30 نوامبر یعنی چهار روز دیگر برگزار شود و در صورت رای مثبت مردم به این همه پرسی بانک مرکزی این کشور باید 1500 تن ذخایر طلای جدید خریداری کند.
موسسه مالی سوسایت جنرال فرانسه نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت طلا در سه ماه پایانی امسال را به کمتر از 1150 دلار کاهش داده است. بر این اساس میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2015 میلادی نیز به کمتر از 1025 دلار خواهد رسید.
گزارش سایت طلا حاکیست، روبین بیهار تحلیلگر ارشد این موسسه مالی تاکید کرد که ما پیش بینی می کنیم قیمت طلا تحت تاثیر ادامه روند صعودی ارزش دلار با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد. میانگین قیمت هر اونس طلا طی سال های 2016 تا 2019 میلادی به کمتر از 862 دلار خواهد رسید.
وی در ادامه افزود: ما انتظار داریم که تقاضای سرمایه گذاری برای طلا با کاهش شدیدی روبرو شود و این مساله تاثیر زیادی بر افت قیمت این فلز زرد خواهد داشت. تصمیم احتمالی فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده و ادامه روند نزولی نرخ تورم نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1199 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با رشد 0.3 درصدی روبرو شده بود ولی انتشار آمارهای اولیه در خصوص رشد اقتصادی 3.9 درصدی آمریکا در سه ماه سوم امسال موجب شده تا شاخص سهام در بازارهای بین المللی افزایش یابد و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.
دولت آمریکا پیش از این رشد اقتصادی 3.5 درصدی را برای این مدت اعلام کرده بود. قرار است آمارهای اقتصادی بیشتری از وضعیت آمریکا طی امروز و فردا پنج شنبه منتشر شود و این آمارها تا حد زیادی وضعیت قیمت طلا در ماه های آینده را روشن خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید