59847

20 درصد مواد معدنی استخراجی کشور از کرمان

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: با توجه به مشکلات آینده، توسعه استان از منظر معدن و صنایع فرآوری می گذرد و هم اکنون در زغال سنگ نزدیک به 1.2 میلیارد تن کک تعریف کرده ایم که به علت کاهش بهره برداری معادن زغال سنگ، 600 هزار تن استخراج داریم.

به گزارش دنیای معدن، منطقه ی کویر، «محمود سلطانی زاده» عصر دیروز(سه شنبه چهارم آذرماه) در جلسه ای با مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء اظهار کرد: در استان کرمان چهار زون اصلی آهن، مس، کرومیت و زغال سنگ داریم و 120 میلیون تن ذخیره قطعی زغال سنگ در استان است.

وی افزود: 23 درصد ارزش افزوده تولیدات معدنی کشور از استان کرمان است که از 500 معدن کشور 330 مورد در این استان قرار دارد و 20 درصد مواد معدنی استخراجی کشور از کرمان است.

سلطانی زاده تصریح کرد: 5700 محدوده ی معدنی در استان کرمان داریم که ارزش کمی داشته و گرفتاری هایی برای ما به وجود آورده و تصمیم گرفته ایم به سمت معادن بزرگ برویم.

وی خاطرنشان کرد: قصد داریم 33 هزار کیلومتر از پهنه های تعریف شده استان کرمان را توسط بخش خصوصی انجام دهیم چون از محدوده های کوچک خارج شده و اینکه محدوده ها در دست دولت حبس نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان پیشنهاد کرد: کار بهره برداری 53 میلیون تن زغال سنگ در معادن خمرود، باب نیزو و هجدک انجام و زغال سنگ استخراج شود که کک سازی استان را پوشش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید