59644

ایمیدرو در اردبیل سرمایه گذاری می کند

دنیای معدن - دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: دو واحد بزرگ صنعتی ایمیدرو و ایدرو در اردبیل سرمایه گذاری می کنند تا فرصت های اشتغال و کارآفرینی برای بیکاران منطقه فراهم آید.

کمال الدین پیرموذن امروز در اردبیل اظهار کرد: دیروز با همراهی استاندار اردبیل و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی حضرت امام، نوروزی رئیس سازمان برکت، نوروززاده رئیس سازمان ایدرو و کرباسیان رئیس سازمان ایمیدرو جلسات پرباری را برگزار کردیم و قرار شد این شرکت همپای بنگاه های اقتصادی در استان اردبیل مشارکتی جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت پنج پروژه صنعتی را در استان اردبیل در حال سرمایه گذاری دارد، گفت: یک هزار و 200 فرصت شغلی با اجرایی شدن این پروژه ها عملیاتی می شود که قطعا با همراهی و حمایت این مجموعه های تولیدی و صنعتی زمینه خوبی فراهم خواهد آمد تا در استان اردبیل مجموعه های پربرکتی همچون ایمیدرو، ایدرو و بنیاد برکت سرمایه گذاری کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اولین بار قرار است رئیس ستاد اجرایی حضرت امام برای افتتاح پروژه ها در اردبیل حاضر شود و در کنار آن سعی و تلاش ما بر این است تا با جلب حمایت و رضایت آنها بکوشیم تا واحدهای تولیدی و صنعتی متنوع شکل گرفته و فرصت های اشتغال برای بیکاران فراهم آید.

پیرموذن از اعلام آمادگی ایدرو برای اجرای دو پروژه با تقسیم 51 درصد سهم از سوی آنها و 49 درصد توسط بخش خصوصی و مجموعه های شبه دولتی بیان کرد: ایمیدرو نیز علی رغم برخی از مشکلات حاضر شده تا در اجرای این پروژه ها سرمایه گذاری کند.

وی از سرمایه گذاری بر روی زون های معدنی استان شامل سه زون معدنی حوزه خلخال، مشگین شهر و محدوده اردبیل و نیر خبر داد و افزود: هر سه این زون های معدنی بستر خوبی را برای سرمایه گذاران و خود وزارت صنعت، معدن و تجارت فراهم کرده تا زمینه استخراج این معادن را فراهم کنند.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل از همت و تلاش بانک پاسارگاد برای اجرایی شدن طرح های معدنی و استخراج این معادن خبر داد و تصریح کرد: قرار است مواد معدنی استخراج شده از این معادن نظیر مس و یا سیلیس در قالب کارخانجات و واحدهای فرآوری مورد توجه قرار گیرد تا این واحدها زمینه اشتغالزایی را به خوبی فراهم کند.

پیرموذن گفت: استخراج و اکتشاف معادن استان اردبیل و راه اندازی کارخانه های مرتبط با آن زمینه ای را فراهم کرده تا در شهرهای مختلف امید به ایجاد فرصت های اشتغال بیشتر فراهم آمده و به راحتی بتوانیم از این طریق برای بیکاران خود فرصت اشتغال ایجاد کنیم.

احداث کارخانه تولید آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی نمین

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیشنهاد احداث کارخانه بزرگ تولید آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی نمین با همکاری شرکت ایمیدرو خبر داد و عنوان کرد: ما جلسات پرباری را دیروز با همراهی استاندار اردبیل در پیگیری طرح ها و پروژه ها برای ایجاد تحول اقتصادی کارآمد در استان اردبیل شاهد بودیم که قطعا این حرکت ها قدرت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال جدید را فراهم می آورد.

هشت مدیر استانی در آستانه تغییر

این نماینده مجلس از تغییر هشت مدیر در استان اردبیل خبر داد و یادآور شد: قرار شد استاندار اردبیل ظرف یک هفته آینده گزینه های تغییر و جابه جایی این مدیریت ها را اعلام کند تا مجمع نمایندگان استان اردبیل در مورد آنها تصمیم گیری کنند.

پیرموذن در پایان گفت وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: این مدیریت ها شامل تغییرات مدیران راه و شهرسازی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه ای، نهاد کتابخانه های عمومی، آب و فاضلاب شهری، برق، دانشگاه علمی کاربردی و هلال احمر است که به زودی گزینه های نهایی مشخص شده و شاهد انتصاب مدیران جدید در این مجموعه ها خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید