59399

بزوی عرضه طلای معدن زرشوران در بورس کالا

دنیای معدن - معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران در 35 کیلومتری شهرستان تکاب و 15 کیلومتری مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان واقع شده است که پس از عملیات اکتشافی گروه های داخلی و خارجی، سرانجام گواهی کشف معدن فوق به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی صادر شد.

براساس این گزارش، در تاریخ 24 آبان ماه سال جاری مراسم افتتاحیه معدن طلای زرشوران با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین کرباسیان ریاست هیأت عامل ایمیدرو برگزار گردید.

در همین راستا، یک مقام مسئول در معدن طلای زرشوران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در خصوص نحوه فروش طلای معدن فوق اظهار داشت: تولید طلای معدن زرشوران پس از رسیدن به حد نصاب تولید، حداکثر تا یک ماه آینده با دریافت مجوز پذیرش از بورس کالا عرضه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: میزان حجم عرضه طلای معدن زرشوران در بورس کالا پس از اخذ پذیرش مشخص می گردد و مجموعه معدن فوق تاکنون هیچگونه برنامه ای در راستای فروش طلا در رینگ صادراتی و همچنین بازار خارج از بورس کالا را برنامه ریزی نکرده است.

این مقام مسئول نرخ طلای معدن زرشوران در بورس کالا را براساس ریال عنوان کرد و گفت: واحد اونس طلای معدن زرشوران نیز بر مبنای طلای موته مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است، معدن طلای موته در 270 کیلومتری جنوب غرب تهران در رشته کوه های نسبتاً پست واقع در جنوب دلیجان - شمال غربی میمه و همچنین شمال شرقی گلپایگان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید