59386

کلاس جهانی معادن ایران جزو 10 کشور برتر دنیا

دنیای معدن -معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشی نگری و نبود برنامه طولانی مدت، باعث نرسیدن به نقطه مطلوب در بخش معدن است.

به گزارش دنیای معدن، محمدتقی کره ای - رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی - در جلسه نشست تخصصی نقشه راه علوم زمینی و توسعه معدنی اظهار کرد: دولت امکاناتی در اختیار ما گذاشته که تا سه سال آینده کل مساحت کشور را زیر مطالعات پوششی خواهیم برد.
وی گفت: در سال های گذشته از نظر سخت افزاری با مشکل مواجه بودیم که با حمایت های دولت اکیپ هوایی ما از یک گروه به شش گروه هوایی افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ایران از نظر کلاس جهانی معادن در بین 10 کشور برتر دنیا است ولی معایبی هم در قسمت هایی از پروژه ها وجود دارد که از جمله آنها می توان به عمق حفاری ها اشاره کرد، که در کشور های توسعه یافته این حفاری ها چندین برابر است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن باید به همه قسمت ها توجه کافی داشته باشیم، درحالی در چندین سال اخیر بیشتر در بخش اکتشافات متمرکز بوده ایم.
وی افزود: از همه مسئولین استانی می خواهم که همکاری لازم را جهت تبیین یک نقشه راه، جامع و کامل را داشته باشند.
کره ای در خصوص تبیین نقشه راه گفت: با تجربیاتی که در کشورهای دیگر و ایران داشته ام با تدوین نهایی نقشه، سرعت پیشرفت کارها 10برابر خواهد شد.
کره ای با بیان اینکه این نشست اولین نشست تخصصی نقشه راه علوم زمینی و توسعه معدنی کشور است، تصریح کرد: انتظار می رود تا سه ماه آینده با کمک اساتید،صاحبنظران واندیشمندان این رشته، به نتیجه مطلوب و جامع برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید