59068

دیدار استقلال و پرسپولیس پیشانی فوتبال کشور است

مهدی تاج در نشست هماهنگی دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس، ضمن بیان مطلب فوق گفت: گرچه برخی‌ها معتقدند این بازی اهمیت خاصی ندارد و اگر کم تماشاگر هم برگزار شود، مهم نیست اما اکنون مسئولان رده بالای کشور به این نتیجه رسیده‌اند باید این جوانان را به حضور در ورزشگاه‌ها ترغیب کرد تا آنان به بسترهای که باعث انحراف می‌شود، رجوع نکنند زیرا این موضوع به نفع نظام و جامعه نیست.

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت غلاحسین مظلومی، درباره برنامه‌های فرهنگی این دیدار اظهار کرد: برنامه‌های ویژه‌ای از سوی روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ برای این بازی تدارک دیده شده که از جمله آن می‌توان به بزرگداشت هفته بسیج، شهدای وزش کشور و شهدای چوار اشاره کرد.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در جمله ای زیبا در مورد بسیج فرمودند اگر بسیج نبود کشور هم نبود، این جمله اهمیت این نهاد ارزشمند انقلاب اسلامی را به ما گوشزد می‌کند. بسیج اکنون در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، سازندگی و امنیتی کشور نقش بی بدیلی دارند و یکی از ارکان اصلی نظام به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه بازی دربی برای‌ این نهاد مهم است، به همین دلیل جلسه‌های متعددی را در این رابطه تاکنون برگزار کرده‌اند، یادآور شد: برخلاف سال های گذشته امسال مدیران و مسئولان باشگاه های استقلال و پرسپولیس علیه همدیگر مصاحبه نکرده اند و در این رابطه از آنان تشکر و قدردانی می‌کنم.

تاج در ادامه افزود: این نوع مصاحبه‌ها در سال‌های گذشته رایج بوده و باعث می‌شد در زمان بازی نیز به سکوها انتقال می‌یافت اما امسال این حرکت بدون شک بار مثبت فرهنگی در پی خواهد داشت. در این شرایط وظیفه سازمان لیگ برگزاری منظم بازی است و کیفیت مسابقه به ما ارتباطی ندارد اما امیدوارم تماشگران این بازی شاهد رد و بدل شدن گل در این بازی باشند تا از دیدن این بازی لذت ببرند.

وی ایران ادامه داد: از همه دست اندرکاران این مسابقه از جمله مدیران صدا و سیما، یگان ویژه نیروی انتظامی، پلیس راهور، شهرداری منطقه 22، حراست وزارت ورزش و جوانان، مدیران مجموعه ورزشی آزادی، شرکت واحد اتوبوسرانی تشکر و قدردانی می‌کنم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال همچنین خاطرنشان کرد: دربی برای نظام یک فرصت و برای مدیریت شهری یک امتحان است و باید 100 هزار تماشگر این بازی را به خوبی هدایت کرده تا بازی به بهترین شکل برگزار شود.

وی با تشکر از مدیران صداوسیما که برای پوشش تصویری و رادیویی این دیدار تلاش گسترده‌ای انجام داده‌اند، تصریح کرد: از زین‌العابدین مدیر محترم شبکه 3 و هاشمی نماینده ایشان که از چند روز قبل از دربی به استقبال این دیدار رفتند، نیز قدردانی می‌کنم.

تاج در پایان گفت: امیدوارم آنها در ساعات باقیمانده به شروع بازی نسبت به ترغیب تماشاگران برای حضور در ورزشگاه در شبکه‌های مختلف اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید