59041

اختلاف بانک مرکزی ایران و چین سد راه 7 طرح فولادی

دنیای معدن -رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: تاکنون فعالیت های خوبی برای هفت طرح فولادی انجام شده اما این هفت طرح، درگیر اختلاف بانک مرکزی ایران و چین شده اند.

به گزارش دنیای معدن، مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز - شنبه - در حاشیه مراسم امضای قرارداد طراحی پایه و دانش فنی طرح نفلینسنیت سراب در جمع خبرنگاران با بیان این که تاکنون مشارکت های خوبی برای اتمام هفت طرح فولادی صورت گرفته است، اظهار کرد: پنج طرح فولادی درگیر مشارکت شده اند و پیش بینی می شود در نیمه اول سال آینده سه طرح شایگان، میانه و سپیددشت به بهره برداری برسند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم طرح نیریز فارس را نیز تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسانیم.

رییس سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) با بیان این که هنوز دو طرح مشارکت نگرفته اند، گفت: دلیل عمده آن اختلاف بانک مرکزی ایران و چین است.

کرباسیان در خصوص قرارداد طراحی پایه و دانش فنی نفلینسنیت سراب اظهار کرد: هشت ماه است که دانش فنی این طرح آغاز شده و با توجه به این که شرکت اتوتک آلمان، شرکتی معتبر است می توان پیش بینی کرد که زمان بهره برداری آن کمتر از چهار سال طول بکشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ذخیره این طرح را 200 هزار تن پودر آلومینا عنوان و اظهار کرد: بودجه در نظر گرفته شده 9 میلیون و 300 هزار یورو است اما پیش بینی می شود برای کل پروژه 400 میلیون دلار هزینه شود.

دیدگاهتان را بنویسید