59039

معادن کرمان بهشت سرمایه گذاران

دنیای معدن - بهشت معادن ایران با داشتن هفت درصد ذخایر معدنی کشور و مجموعه ای غنی از ذخایر 32 ماده معدنی به عنوان یکی از بهترین استانهای کشور برای سرمایه گذاری به شمار می رود.

به گزارش دنیای معدن، استان کرمان با وجود دومین ذخایر مس جهان و همچنین معادن تیتانیوم، سنگهای قیمتی، کروم، سنگ آهن و زغالسنگ می تواند عاملی موثر در رونق اقتصاد غیرنفتی کشور محسوب گردد و با توجه به کمبود آب در استان کرمان تغییر مسیر اقتصادی? این استان از کشاورزی محور به سمت محور صنعت و معدن ضمن افزایش بهره وری می تواند در صرفه جویی در ذخایر آبی نیز موثر باشد .
اکنون سالانه حدود 40 میلیون تن از منابع معدنی کرمان برداشت می شود و بر اساس برآوردها این استان حدود چهار میلیارد تن ذخیره قطعی اثبات شده دارد.
براساس پروانه های معدنی صادره در استان برآورد می شود 21 هزار نفر در حوزه معدن این خطه مشغول فعالیت هستند.
استاندار کرمان در این باره می گوید: نگاه مسئولین استان به حوزه معادن نگاه توسعه نگری و توسعه گرایی است، نباید اجازه دهیم در کنار تخلیه معادن استان، فقر ، بیکاری و اعتیاد بوجود آید بنابراین دولت یازدهم تدبیری بیاندیشد که بخشی از سود شرکت های معدنی برای توسعه مناطق اختصاص یابد.
علیرضا رزم حسینی ادامه می دهد: از مجموع 600 میلیارد تومان سهم استان کرمان از معدن در سال گذشته فقط 2.5 میلیارد تومان پرداخت شده و این در حالی است که مسائل و مشکلات معادن را مسئولین استان باید رفع کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید از توان این بخش در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و رونق استان کرمان بهره گرفته شود می گوید: در استان کرمان چندین معدن بزرگ در حال فعالیت هستند و در کنار آنها معادن کوچک دیگری نیز در حال برداشت ذخایر معدنی می باشند و هزاران نفر در این معادن مشغول به کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید