59038

معدن یاقوت آبی یکی از منحصر بفردترین معادن دنیاست

دنیای معدن -مدیرعامل شرکت پرشین یاقوت طراح و مجری شهر جواهرات گفت: معدن یاقوت آبی یکی از منحصر بفردترین معادن دنیاست که ظرفیت خوبی برای همدان محسوب می شود.

به گزارش دنیای معدن، منطقه همدان، "حمید کاشانی" در حاشیه بازدید معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پروژه مجتمع بین المللی شهر جواهرات آسیا واقع در منطقه حیدره، اظهار کرد: برخی صنایع در دنیا گردشگرپذیر و برخی گردشگرپذیر نیست به طوریکه صنایعی همچون جواهرسازی و تراش جواهر جزو صنایعی است که گردشگر جذب می کند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای چین و تایلند از طریق فروش سنگ های قیمتی منافع زیادی عایدشان می شود، ادامه داد: در حال حاضر معادن سنگ های قیمتی در همدان شناسایی شده و معدن یاقوت آبی یکی از منحصر بفردترین معادن دنیا محسوب می شود که ظرفیت خوبی است.

کاشانی با بیان اینکه 40 درصد گردشگران برای خرید سنگ قیمتی به تایلند سفر می کنند، تصریح کرد: می خواهیم با فرآوری و تراش سنگ های قیمتیضمن افزایش ارزش افزوده این محصول، در جذب گردشگر نیز سهیم باشیم.

وی ادامه داد: بدین منظور اقدام به احداث مجتمع بین المللی جواهرات آسیا متشکل از کارگاه های تراش سنگ قیمتی و فروشگاه عرضه این سنگ ها کرده ایم.

وی افزود: سایتی در مجتمع شهر جواهرات طراحی شده که بازارچه فروش سنگ های قیمتی محسوب می شود همچنین 114 کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در 19 بلوک در این مجتمع وجود دارد که در هر کارگاه 10 تا 15 نفر مشغول به کار خواهند شد به طوریکه شرکت پرشین یاقوت تاکنون به 300 نفر آموزش لازم در حوزه تراش سنگ های قیمتی را ارائه کرده است.

وی یادآور شد: این مجتمع علاوه بر کارگاه های تراش دارای برج تجاری، هتل پنج ستاره، رستوران و موزه بوده و در 160 هزار مترمربع در حال ساخت است.

کاشانی با اشاره به اینکه در حال حاضر واردکننده سنگ های قیمتی هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالانه یک میلیارد دلار واردات سنگ قیمتی در کشور صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید