59035

ایران چهارمین تولیدکننده سیمان جهان است

دنیای معد ن - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی بانک جهانی ایران بعد از چین، هند و آمریکا با 75 میلیون تن سیمان تولیدی در سال در رتبه چهارم تولیدکنندگان سیمان جهان قرار گرفته است.

به گزارش دنیای معدن، «محمد حسین فرهنگی» روز شنبه در مراسم اغاز به کار سومین کنفرانس بین المللی صنعت سیمان، انرژی و محیط زیست اظهارداشت: باید تولیدکنندگان سیمان در راستای اهتمام در برگرداندن و استفاده از حرارت تلف شده در تولید سیمان و استفاده از این انرژی برای دیگر صنایع تلاش کنند؛ تا کنون در 739 کارخانه تولید سیمان در چین بازیافت حرارت اتفاق افتاده است این در حالی است که حتی یک کارخانه در ایران نیز چنین بازیافتی را انجام نمی دهند.

وی با بیان این که بیش از 50 درصد انرژی کوره سیمان از طریق گازهای داغ هدر می رود گفت: اکنون در بسیاری از کشورها از جمله هند، ژاپن، تایلند، پاکستان و بسیاری از کشورهای آسیا و اروپا از انرژی هدر رفت تولید سیمان در نیروگاه های برق استفاده می کنند.



*** کاهش چهل درصدی فروش سیمان در دو ماه اخیر

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از کاهش 40 درصدی فروش سیمان در دو ماه اخیر خبر داد و گفت: علت این امر را باید در عدم ارتباط و عدم ایجاد بازارهای جدید منطقه ای جویا شد.

وی با بیان این که حوزه بازاریابی حلقه مفقوده بسیاری از صنایع از جمله صنعت سیمان است گفت: برای افزایش فروش حوزه سیمان باید بازاریابی را تقویت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید