58981

روایت المانیتور از نقش سردار سلیمانی در تقویت مواضع ایران در مذاکرات

تحلیلی در گزارشی تاکید کرد که نقش بارز فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه توانسته موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای را تقویت کند.

به گزارش فارس، المانیتور در گزارش خود با بیان این‌که سردار سلیمانی، شوالیه مبارزه با تروریسم است، تاکید کرد، نقش وی در آموزش و ایجاد هماهنگی در میان گروه‌های محلی عراقی در جنگ داعش غیرقابل چشم‌پوشی است.

المانیتور با اشاره به گفت‌وگوهای فشرده هسته‌ای میان ایران و 1+5 تاکید کرد، هرچند سلیمانی هیچگاه درباره مذاکرات صحبتی نکرده، اما نقش وی در منطقه از نگاه خیلی‌ها برای دیپلمات‌های ایرانی در مذاکرات از جمله محمدجواد ظریف سودمند است.

این پایگاه خبری می‌افزاید: نقش ژنرال سلیمانی در جنگ داعش به طور نامحسوسی وی را به نیروی کمک کننده به ظریف بدل کرده است که اکنون در مذاکرات هسته‌ای در وین حضور دارد.

حاجی‌بابایی: احمدی‌نژاد 2 سال آخر از من نگران بود

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم و نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی دیروز در برنامه تلویزیونی شناسنامه درباره موضوعات مختلف از جمله تعاملش با محمود احمدی‌نژاد در دوران وزارت آموزش و پرورش توضیح داد.

به گزارش فارس، حاجی‌بابایی در این برنامه با بیان این‌که احمدی‌نژاد، حرمت‌ها را نگاه می‌داشت، گفت: یکی از حرمت‌هایی که نگاه می‌داشتند این بود که ایشان هیچ کسی را به عنوان معاون بر من تحمیل نکرد. همه‌ نیروها را خودم انتخاب کردم. این روحیه‌ خودم بود. ابتدا به آقای احمدی‌نژاد گفتم دو نفر را می‌خواهم بگذارم معاون، فردایش گفت اشکالی ندارد. بعد از آن هم دیگر همه را خودم انتخاب کردم. حاجی‌بابایی افزود: ولی ایشان دو سال آخر، یک مقداری از من نگرانی‌هایی در ذهنش داشت. البته من این طور حس می‌کردم و نمی‌گویم دقیقا این طور بوده است.

مجری برنامه در این بخش از صحبت حاجی‌بابایی از وی پرسید «مثلا این که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوید؟» که حاجی‌بابایی پاسخ داد: نمی‌دانم در ذهنش چنین چیزی بوده یا نه ولی من یک چنین حسی داشتم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسات دولت دهمی‌ها با احمدی‌نژاد شما شرکت می‌کنید، اظهار کرد: من از آن وقت که از وزارت آمدم ارتباط خاصی ندارم. البته گاهی وقت‌ها مثلا اگر عید باشد به صورت تلفنی تبریک می‌گویم.

احتمال سفر اسد به روسیه

خبرگزاری فارس به نقل از منابع خبری نوشت که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه احتمالا به روسیه سفر می‌کند.

خبرگزاری فارس نوشته که اخبار ضد و نقیضی درباره این خبر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

در صورت صحت این اخبار، سفر اسد به مسکو اولین سفر وی از زمان آغاز بحران داخلی در این کشور خواهد بود. فارس افزود: خبرنگار رادیو «سوا» به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه روسیه، احتمال انجام این سفر را تائید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید