58971

طلا ۱۱۹۷ دلار قیمت خورد/ نوسان فلز زرد در دامنه ۱۱۳۱ تا ۱۲۰۵ دلار

به نقل از رویترز، درحالی که تجار، فعالیت بانک مرکزی آمریکا را برای یافتن سرنخ هایی تحت نظر دارند، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت و در مسیر ثبت سومین هفته متوالی افزایشی خود قرار دارد.

قیمت این فلز گران بها در این هفته میان 1175 و 1205 دلار در هر اونس معامله شد که پس از کاهش به کمترین رقم در 4 و نیم سال اخیر در اوایل ماه جاری، بیشتر ثابت بوده است.

جیمز استیل تحلیلگر اچ اس بی سی در این باره گفت، تورم پایین فضای کلان اقتصادی کنونی و تقویت ارزش دلار از عواملی کاهشی برای طلا بوده اند.

آمارهای اقتصادی آمریکا در روز پنج شنبه نشان داد فشارهای تورمی در ماه اکتبر افزایش یافته است(که این باعث افزایش قیمت طلا در آن روز شد) اگرچه این آمارها، گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره در نیمه 2015 از سوی فدرال رزرو را افزایش داد.

طلا به عنوان به منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم دیده می شود و افزایش نرخ بهره نیز از جذابیت این فلز غیر بهره ای می کاهد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با 3.84 دلار افزایش 1197.63 دلار معامله شد. فلز زرد روز گذشته نیز یک درصد افزایش یافته بود. ارزش این فلز گران بها تاکنون در هفته گذشته 0.6 درصد افزایش یافته است.

روند افزایشی دلار در معاملات امروز به علت فروش برای سود بردن، متوقف شده است اما هنوز روند بازار دلار به علت آمارهای اقتصادی مثبت آمریکا، افزایشی است.

ارزش طلا در اوایل ماه جاری میلادی به علت تقویت ارزش دلار، به کمترین رقم در 4 سال و نیم اخیر برابر با 1131.85 دلار سقوط کرد.

دیدگاهتان را بنویسید