58829

فعال شدن صنایع کوچک معادن را هم از رکود خارج می کند

دنیای معدن -یک فعال عرصه صنعت گفت: با توجه به صنایع کوچک و فعال کردن این بخش می توان معادن کوچک را از حالت رکود در آورد و مورد بهره برداری قرار داد.

به گزارش دنیای معدن، غلامحسین جمیلی اظهار کرد: طی سال های اخیر به تامین مواد اولیه شرکت های ذوب و استحصال خاک های صنعتی به خوبی توجه نشده است و به همان سرعتی که صنعت این بخش رشد داشته تامین مواد اولیه آن مورد توجه قرار نگرفته است.


وی افزود: خاک معدنی با دو درصد سرب به لحاظ ارزش اقتصادی و به کارگیری نیروی انسانی توجیهی برای ذوب یا استخراج فلز ندارد. در حالی که با فعالیت این گونه شرکت ها می توان در تکمیل زنجیره تولید گام موثری برداشت.


مدیرعامل یک مجتمع صنعتی و معدنی در زنجان تصریح کرد: در این شرکت برای 470 نفر در سه شیفت کاری ایجاد اشتغال شده است و سالانه 450 هزار تن کنسانتره روی، 58 هزار تن کنسانتره سرب،90 هزار تن شمس سرب و همچنین 300 هزار تن پودرهای صنعتی تولید می شود.


جمیلی تاکید کرد: با توجه به صنایع کوچک و فعال کردن آن ها معادن کوچک نیز از حالت رکود خارج شده و می توانند وارد چرخه بهره برداری و فعالیت اقتصادی شوند.


این فعال عرصه صنعت، توجه به مسایل زیست محیطی را از سوی صنایع مهم برشمرد و گفت: در این شرکت با هدف حفظ سلامت محیط زیست استخر بتنی شیب دار برای خشک کردن پسماندهای حاصل از فعالیت کارخانه ایجاد شده است تا پسماندهای حاصل از فعالیت صنعتی به لحاظ زیست محیطی مشکلی ایجاد نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید