58826

سه بانک بزرگ آمریکا به دستکاری قیمت مواد اولیه متهم شدند

دنیای معدن -کنگره آمریکا روز چهارشنبه چند بانک بزرگ این کشور را به تقلب در قیمت مواد اولیه از جمله آلومینیوم متهم کرد.

بانک های گلدمن ساچز، جی پی مورگان و مورگان استنلی از طرف کنگره آمریکا متهم شده اند که قیمت مواد اولیه را دستکاری کرده اند.
یکی از کمیسیون سنای آمریکا روز چهارشنبه با انتشار گزارشی این سه بانک بزرگ را به روی آوردن به فعالیت های مخاطره آمیزی که به ضرر صنایع و مصرف کنندگان آمریکایی است، متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، در گزارش این کمیسیون سنای آمریکا آمده است از سال دو هزار و هشت بانک های گلدمن ساچز، جی پی مورگان و مورگان استنلی در فعالیت های گسترده چند میلیارد دلاری مرتبط با مواد اولیه پرمصرف از جمله نفت خام، گاز طبیعی، آلومینیوم و حتی اورانیوم دست داشته اند.
طبق گزارش کمیسیون سنای آمریکا این موسسات مالی بزرگ وال استریت مالک نیروگاههای برق، معادن زغال سنگ، میدان های گاز طبیعی و خطوط لوله نفت خام هستند و با ذخیره سازی، کنترل یا دستکاری قیمت مواد اولیه و با استفاده از وام های با سود پائین که برای خود تهیه کرده اند، منافع خود را افزایش داده و با ادغام فعالیت های بانکی و تجاری خود نوعی رقابت ناسالم با صنایع و دیگر بازیگران فعال در بخش بانکی ایجاد کرده اند.
سناتور کارل لوین در گزارش یادشده تاکید کرد: quotation mark این سه بانک بزرگ وال استریت از موقعیت خود برای دستکاری یا اعمال نفوذ در تعیین قیمت مواد اولیه در بازار آمریکا سوءاستفاده کرده اند و با این کار اقتصاد آمریکا و انسجام بازار را به خطر انداخته اند. زمان آن رسیده است که برای جداکردن بانک ها و بخش تجارت تدابیری بیندیشیم و مانع از آن شویم که مسئولان وال استریت از اطلاعات محرمانه برای افزایش منافع خود استفاده کنند و به دیگر صنایع و مصرف کنندگان ضرر بزنند. quotation mark

دیدگاهتان را بنویسید