58747

افزایش 100 هزار تنی استخراج معادن خراسان جنوبی

دنیای معدن -محمد سالاری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جایگاه اشتغال معادن در خراسان جنوبی رتبه هفتم کشوری است.

محمد سالاری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جایگاه اشتغال معادن در خراسان جنوبی رتبه هفتم کشوری است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 1.5 میلیارد تن از 57 میلیارد تن ذخایر معادن در کشور مربوط به خراسان جنوبی می‌شود، تصریح کرد: حدود سه درصد از ذخایر معدنی کشور در خراسان جنوبی شناسایی شده و در بحث تعداد معادن خراسان جنوبی رتبه نهم کشور را داراست.

سالاری به تعداد پروانه‌های بهره‌برداری از معادن در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعداد پروانه‌های بهره‌برداری معادن در استان 354 فقره است که استخراج سالانه آنها بالغ بر 7 میلیون تن انواع مواد معدنی است.

وی یادآور شد: در مدت یک‌ماه گذشته حدود 56 محدوده اکتشافی و معدنی به چرخه تولیدات معدنی استان اضافه شده است.

این مسئول با بیان این‌که در یک‌ماهه گذشته 358 مورد پروانه اکتشاف، محدوده بلامعارض و گواهی کشف در استان به مزایده گذاشته شده است، افزود: تعداد 142 نفر در این مزایده شرکت کرده‌اند و 56 نفر در مزایده برنده شده‌اند.

سالاری اضافه کرد: در راستای این مزایده‌ها 18 معدن و 38 پروانه اکتشاف و محدوده بلامعارض واگذار شده است.

وی مساحت محدوده بلامعارض واگذار شده را بیش‌از 451 کیلومترمربع برشمرد و گفت: همچنین مساحت پروانه‌های اکتشاف واگذار شده بیش‌از 324 کیلومترمربع است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه استخراج سالانه معادن واگذار شده در استان طی یک‌ماه گذشته بالغ‌بر 100 هزار تن بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین ذخایری که در معادن واگذارشده، وجود دارد 6 میلیون و 800 هزار تن است.

دیدگاهتان را بنویسید