58442

احداث کارخانه سیمان تیس چابهار

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سیمان تیس چابهار با ظرفیت یک میلیون تن سیمان خاکستری در سال و پیش‎بینی‎ اشتغال 350 نفر در حال احداث است.

به گزارش دنیای معدن، نادر میرشکار افزود: سیمان تیس چابهار با ظرفیت یک میلیون تن سیمان خاکستری در سال و پیش‎بینی ‎اشتغال 350 نفر در حال احداث است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: سرمایه‎گذاری مورد نیاز این پروژه 3 هزار میلیارد ریال برآورد شده که بخشی توسط بخش خصوصی و بخشی دیگر از طریق تسهیلات دولتی تامین شده است.

این مسئول ادامه داد: این پروژه که با توجه به شرایط ویژه اقتصادی استان جدای از تامین بخشی از نیاز سیمان کشور با رویکرد صادراتی ایجاد خواهد شد.

وی ارزش ماشین آلات خارجی را بر اساس برآورد صورت پذیرفته 26 میلیون یورو عنوان کرد و افزود تسهیلات ارزی به مبلغ 23 میلیون یورو با عاملیت بانک سپه پرداخت شده است.

میرشکار تصریح کرد: عملیات اجرایی کارخانه سیمان تیس از ابتدای سال 93 آغاز شده و پیش‎بینی زمان راه‎اندازی پروژه بر اساس برنامه زمانبندی ابتدای سال 96 است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هم‎اکنون ماشین آلات خارجی به ارزش 26 میلیون یور خریداری و قراردادهایی نیز با مشاورین و پیمانکاران منعقد و کارگاه نیز تجهیز و عملیات آرماتور بندی پایه‎های کوره و پیش گرمکن و خاکبرداری بونکر تغذیه سیمان نیز انجام شده است.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه استان از منابع غنی معدنی برخوردار است باید از این فرصت‎ها بر اساس سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی در زمینه ایجاد صنایع معدنی بهره برد.

وی گفت: قطعا مسئولان از تولید ملی حمایت می‎کنند و صاحبان سرمایه نیز در این زمینه با افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع گام بردارند فعالیت بیش از پیش صاحبان سرمایه در زمینه فعالیت‎های تولیدی و صنعتی با استفاده از توان نیروهای جوان، تحصیل کرده و متخصص ایرانی زمینه ساز اقتصادی پایدار خواهد شد.

گفتنی است، شرکت سیمان تیس چابهار در کیلومتر 35 جاده جکیگور به قصرقند در حال احداث است.

دیدگاهتان را بنویسید