58401

پیش‌بینی رئیس اتحادیه از آینده اونس طلا

دنیای معدن - رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اعلام اینکه قیمت تمام شده تولید یک اونس طلا با بهای فعلی آن برابری می کند گفت: در حال حاضر به نظر می رسد بهای جهانی طلا پایین تر از سطح فعلی نخواهد رفت.

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد روند آتی اونس طلا اظهار داشت: الآن قیمت طلا به کف قیمتی خود رسیده، یعنی اینکه اگر میزان هزینه تولید یک اونس طلا را بخواهیم به دلار محاسبه کنیم، در همین حدود قیمت فعلی طلا خواهد بود.

وی افزود: اگر قرار باشد بهای جهانی طلا از قیمت تمام شده آن و قیمت تولید شده اونس پایین تر بیاید، طبیعتاً تولید طلا به صرفه نبوده و این کارخانه ها تعطیل خواهند شد. با تعطیل شدن معادن تولید طلا، عرضه کم شده و با تقاضای بالا قیمت ها افزایش می یابند، و به نظر من بهای طلا کمتر از این مقدار کنونی نخواهد شد و در همین حدود باقی خواهد ماند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد افتتاح کارخانه تولید طلای زرشوران و تأثیر آن روی بهای طلای داخل نیز به سایت طلا گفت: ورود محصولات این کارخانه روی قیمت طلا در بازار داخل تأثیری ندارد، چون بهای طلا تابع قیمت بین المللی است، ولی می تواند کیفیت تولیدات طلای داخل را بالا ببرد.

کشتی آرای ضمن منحصر به فرد خواندن کارخانه تولید طلای زرشوران در دنیا یادآور شد: با در اختیار داشتن شمش طلای استاندارد می توان محصولات با کیفیت تری در کشور تولید کرد و می توان با ۶ تن طلایی که در سال از این کارخانه تولید می شود، قسمتی از طلای مورد نیاز داخل کشور را برای تولید مصنوعات طلا و جواهر تأمین نمود.

وی ابراز امیدواری کرد دیگر معادن طلای کشور نیز با دراختیار داشتن تجهیزات و تکنولوژی کارخانه طلای زرشوران به سطح تولید بالای این کارخانه دست یابند.

دیدگاهتان را بنویسید