58222

رمز خروج از رکود و توسعه اقتصادی توجه به بخش معدن است

دنیای معدن - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش معدن از سالهای پیش از انقلاب اسلامی مغفول مانده بود و اکنون نیز برای خروج از رکود و دستیابی به رشد اقتصادی باید به این بخش توجه ویژه شود.

به گزارش دنیای معدن، مهدی کرباسیان روز دوشنبه در دوره آشنایی با مفاهیم صنعت، معدن و تجارت و تبیین نقش رسانه ها در توسعه صنعتی، اظهار داشت: مساحت کشور بیش از یک میلیون و 648 هزار کیلومتر مربع است که طی سالهای گذشته متناسب با وسعت کشور بودجه برای فعالیت اکتشافی در اختیار سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، قرار نگرفت.

وی شکل گیری سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) را از سوی دولت به منظور رشد و توسعه در مناطق محروم کشور ارزیابی کرد و گفت: طی سالیان گذشته کمتر از 10 درصد از مساحت کشور تحت پوشش فعالیت اکتشافات معدنی قرار گرفت.

کرباسیان اضافه کرد: براساس قانون سازمانهای توسعه ای به منظور رشد و توسعه مناطق محروم کشور، اجازه دارند تا میزان 49 درصد نسبت به سرمایه گذاری در بخش معدن اقدام کنند و چنانچه متقاضی وجود نداشته باشد می توان تا میزان 100 درصد سرمایه گذاری به عمل آورد.

وی تصریح کرد: هنگامی که ایمیدرو نسبت به سرمایه گذاری در یک واحد معدنی و یا صنایع معدنی اقدام کرد، می تواند به مدت سه سال آن واحد را در اختیار داشته باشد و پس از این مدت باید از آن خارج شود.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: پیش از فعالیت دولت یازدهم اموال سازمان ایمیدرو به اسم خصوصی سازی به میزان 21 هزار میلیارد تومان رد دیون صورت گرفت، بنابراین پولی به این سازمان بازنگشت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: امروز بیش از 30 پروژه ناتمام از سوی این سازمان پیگیری می شود و تاکنون حدود 27 پروژه فعال شده و انتظار می رود در دوره های پیش بینی شده تکمیل و به بهره برداری برسند.

دیدگاهتان را بنویسید