58215

تولید سرب و روی باید به ۳ هزار تن برسد/ حل مشکل صنایع خمین در گرو آب

دنیای معدن -استاندار استان مرکزی گفت: معدن سرب و روی شازند روزانه ۵۰۰ تن محصول تولید می کند که با انجام سرمایه گذاری این مقدار به سه هزار تن تا دو سال دیگر در روز خواهد رسید.

به گزارش دنیای معدن، محمدحسین مقیمی صبح دوشنبه در جریان بازدید از معادن شهرستان های خمین و محلات و در جمع خبرنگاران بیان کرد: این معدن یکی از تولیدکنندگان و ذخایر بزرگ سرب و روی در جهان به شمار می رود که پس از برداشت سرب و روی، با روش فلوتاسیون تغلیظ می شود.

وی یکی از مشکلات بزرگ برای این صنعت و صنایع معدن منطقه را مشکل کمبود آب دانست و افزود: باید با طرح های کارشناسی مشکل کمبود آب صنایع منطقه حل شود.

مقیمی بیان کرد: منطقه استان مرکزی دارای ذخایر بسیار خوب و فراوان سرب، روی، آهن و مس است که باید روی روش استخراج آنها کار شود تا علاوه بر افزایش تولید، در اشتغالزایی و افزایش تولید ناخالص ملی نیز تاثیرگذار باشیم.

وی یکی از فعالیت های مهم اقتصاد مقاومتی را توجه به بخش معدن دانست و اضافه کرد: صنعتکاران و معدنکاران در بخش اکتشاف، استخراج و فراوری مواد اولیه، تخصص و علم فراوان دارند و ما باید در این زمینه سرمایه گذاریم و معدنکاران را تشویق کنیم.

استاندار استان مرکزی گفت: یکی از اقدامات اصلی مورد نیاز استان این است که مواد اولیه از استان خارج نشود و اگر همه این مواد در استان فراوری شود به اشتغال استان هم کمک شایانی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید