57784

خواسته کارگران معدن سنگ رود گیلان/حقوق کارگری

دنیای معدن - نماینده کارگران معدن سنگ رود شهر جیرنده گیلان گفت: خواسته کارگران این معدن از وزیر کشور این است که تکلیف انحلال یا تعویق آن را به منظور رسیدن به حق و حقوق کارگری تسریع بخشد.

به گزارش دنیای معدن، نادر مصطفی پور ، در بیسنمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به انحلال شرکت دولتی معدن سنگ رود رودبار که در 10 کیلومتری شهر جیرنده واقع در استان گلستان است اطهار داشت: این شرکت بنا به دلایلی منحل شده و به نظر می رسد به دلیل گزارش های غلط مسئولان هیات مدیره این شرکت باشد که گفته شده صرفه اقتصادی ندارد.

نماینده کارگران این معدن با تاکید بر اینکه انحلال این شرکت ارتباطی با مباحثی مانند منابع طبیعی و محیط زیست ندارد تصریح کرد: شش ماه است کارگران این معدن که بیش از 321 نفر هستند حقوق دریافت نکرده و هیچ کس حاضر به تعیین تکلیف آنها نیست در حالی که اکنون در فصل سرما حتی امکان فراهم کردن گرمایش منازل خود و معیشت را نداریم.

به گفته وی، در حال حاضر به وزرای صنعت، اقتصاد، کار، کشور و نیز استانداری و فرمانداری گیلان مشکلات و بلاتکلیفی کارگران این شرکت گفته شده است و طبق گفته نماینده این شهرستان آقای حکیمی وزرای کار، صنعت و اقتصاد با به تعویق این انحلال و یا بازنشستگی کارگران موافقت شده و تنها موافقت وزیر کشور برای به تعویق افتادن آن نیاز است.

وی گفت: در حال حاضر زمزمه ای وجود دارد مبنی بر اینکه کارگران رسمی این معدن به صورت قراردادی در معادن دیگر مشغول به فعالیت شوند در حالی که این کارگران رسمی هستند.

مصطفی پور خواستار رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان به خصوص وزیر کشور در مورد وضعیت این شرکت شد.

دیدگاهتان را بنویسید