57354

ایمیدرو و غدیر سهم خود را در احداث کارخانه آلومینیوم واریز کنند

دنیای معدن - نماینده مردم لامرد در مجلس با اشاره به طرح احداث کارخانه آلومینیوم کشور در لامرد گفت: لازم است دولت از وزارت خانه های صنعت و دفاع بخواهد که دو شرکت ایمیدرو و غدیر سهم خود را واریز کنند تا گشایش ال سی صورت گرفته و عملیات ساخت این صنعت اجرایی شود.

به گزارش دنیای معدن، موسی موسوی، نماینده لامرد در مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است گفت: در این زمینه اراده جدی در سطح مسئولین و مدیران هیچ یک از قوا وجود ندارد و ما خود به این باور که رهبری رسیده اند، نرسیده ایم. لذا با گذشت هشت ماه از سال علی رغم پاره ای از تلاش ها از سوی دولت و مجلس خروجی قابل ذکری که اثر آن در اقتصاد کشور دیده شود نمی یابیم و همچنین موانع پابرجاست.

وی با اشاره به مسائل مطرح در حوزه ی سیاست خارجی کشور اظهار کرد: در حوزه ی مذاکرات هسته ای علی رغم آنکه جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است، اما هر روز شاهد بهانه گیری، عربده کشی و گستاخی بیشتر مقامات بی خرد آمریکایی هستیم و مسئولان وزارت خارجه تا کی باید جواب این یاوه گویی ها را به صراحت تمام داده و اجازه تحقیر ملت ایران را به دشمنان انقلاب ندهند.

نماینده مردم لامرد در مجلس همچنین از تعلل وزارت خانه ها در پیگیری مطالبات مردم از سوی نمایندگانشان انتقاد کرد و از هیات رئیسه خواست تا اجازه ندهد بیش از این شاهد افت جایگاه نمایندگان که هدفی جز دفاع از خانه ملت و مردم ندارند نباشیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از نطق خود اظهار کرد: طرح احداث بزرگترین کارخانه آلومینیوم در لامرد که پس از طی سال ها فراز و فرود مشارکت مدنی آن امضاء و شرکای داخلی سهم خود را در دفترخانه اسناد رسمی واریز و ثبت کرده اند موانع عدیده ی دیگر نیز مرتفع شده این همه صحبت از مشکلات تولید و اشتغال بوده و در جهت گشایش ال سی لازم است که دولت به جد از وزارت صنعت و رفاه بخواهد که ایمیدرو و غدیر یعنی شرکای داخلی سهم خود را واریز کنند تا گشایش ال سی صورت گرفته و شاهد اجرای عملیات ساخت و احداث این صنعت بزرگ باشیم.

موسوی همچنین به طرح استحصال اتان در پالایشگاه پارسیان اشاره کرد و گفت: این صنعت عظیم خوراک پتروشیمی های پنجگانه در حال ساخت در پنج شهرستان استان فارس را تامین می کند و تمامی گاز با عنوان خوراک مورد نیاز صنعت از منطقه عملیاتی پارسیان در همین حوزه انتخابیه تامین می شود و این کمک بزرگی در جهت اشتغال زایی و به کارگیری نیروهای مستعد جویای کار منطقه است.

وی در ادامه با بیان این که نیروگاه صد مگاواتی کاملا آماده بهره برداری در جهت تامین برق مورد نیاز این صنعت است، گفت: متاسفانه در طی این چند سال چندین بار و اخیرا با قوت بیشتری به گوش می رسد که متصدیان امر درصدد هستند محل احداث اتان گیری در پالایشگاه پارسیان را به استان دیگری منتقل کنند. لذا از دولت به ویژه رئیس جمهور و وزیر نفت درخواست داریم که اجازه ندهند این اتفاق نگران کننده صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید