55870

لزوم تخصیص ارز مبادلاتی به فولادسازهای مستقر در مناطق ویژه اقتصادی

دنیای معدن -مدیر عامل شرکت فولادهرمزگان گفت: این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس قرار گرفته، متاسفانه ارز مبادلاتی دریافت نمی کند و این باعث مشکلات عدیده ای شده است.

مرتضی آقاجانی در گفتگو با خبرنگار دنیای معدن افزود: امسال حداقل سهمیه گندله به فولادهرمزگان اختصاص یافته و از طرفی ارز مبادلاتی نیز تعلق نگرفته و این درحالی است که دیگر فولادسازها هم از سهمیه مناسبتر گندله و هم ارز مبادلاتی برخوردارند که این موضوع با سیاست تقویت و حمایت از تولید فولاد در هرمزگان مغایرت دارد.

وی اظهار داشت: انتظار می رود وقتی سرمایه گذاری در استانهای محروم سرمایه گذاری می کند حمایتهای لازم بصورت جدی انجام شود تا دیگران نیز تشویق به سرمایه گذاری شوند.

آقاجانی بیان داشت: فولادهرمزگان به دلیل قرارگرفتن در مجاورت آبهای آزاد، خطوط ریلی و منابع گازی و نزدیکی به معادن، موقعیت مناسبی برای تولید مقرون به صرفه فولاد را دارد که باعث جذب سرمایه گذاران می شود.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص معرفی هرمزگان بعنوان قطب فولادکشور با تولید 10 میلیون تن در سال، تحقق آنرا مستلزم اختصاص مواد اولیه کافی و به موقع از دیگر معادن کشور بخصوص استان کرمان دانست.

مدیرعامل فولادهرمزگان تصریح کرد: در توسعه استانها باید مزیتهای نسبی در نظر گرفته شود چرا که بعنوان مثال اگر قرار باشد استان کرمان که معادن غنی دارد به جای توسعه معادن و افزایش بهروری و ایجاد صنایع بالادستی، خودش هم تولید فولاد انجام دهد، توسعه و آبادانی پایدار انجام نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید