55459

13 شرکت معدنی 3600 میلیارد ریال تسهیلات دریافت ی کنند

دنیای معدن -عضو هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اعلام کرد: میزان تسهیلات اعتباری برای شرکت های پیمانکاری بخش معدن جهت خرید ماشین آلات حداکثر 500 میلیارد ریال است.

به گزارش دنیای معدن، مهرداد شعربافی با بیان اینکه میزان اعتبار اعطایی به هر شرکت معدنی مطابق کارشناسی انجام شده متفاوت خواهد بود، از تایید اولیه بانک برای کارشناسی و صدور ضمانتنامه ۱۳ شرکت معدنی برای دریافت3600 میلیارد ریال اعتبار بانکی خبر داد.

وی با بیان اینکه این صندوق برای تمام معدنکاران بخش خصوصی و دارندگان پروانه های معدنی اکتشاف یا بهره برداری ، بیمه نامه صادر می کند، تصریح کرد: صندوق بیمه صدور ضمانت نامه برای شرکت های معدنی بخش خصوصی را در راستای سیاست های سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی انجام می دهد.

معاون برنامه ریزی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت معدنی ادامه داد: صندوق بیمه برای صدور ضمانتنامه در حال حاضر فعالیت های اکتشافی را در اولویت قرار داده ضمن اینکه در تعیین اولویت ها به معادن مناطق محروم و نوع ماده معنی آنها توجه می شود.

شعربافی اظهار کرد : با توجه به درخواست معدنکاران برای ماشین آلات سبک تر در مرحله دوم به جای دامپتراک ۵۰ تنی، ۳۵ تنی و به جای بیل ۸۰۰ در مرحله اول بیل ۴۰۰ و همچنین لودر در نظر گرفته شد تا معدنکارانی که در سطح پایین تری فعالیت می کنند، بتوانند تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق تسهیلات تامین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید