54934

کارخانه ماشین آلات معدنی در همدان ساخته شود

دنیای معدن -همدان به لحاظ دارا بودن معادن، نسبت به دریافت نمایندگی این کارخانه و یا انتقال خط تولید آمادگی دارد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، هیئت اقتصادی استان همدان در چهارمین روز از سفر خود به روسیه از 2 شرکت بزرگ این کشور بازدید کرده و نشست هایی را با مدیران عامل شرکت ها برگزار کردند.

استاندار همدان در بازدید از کارخانه مگا، تولیدکننده قطعات سنگین و ماشین آلات از جمله واگن، ژنراتور و ماشین آلات معدنی، مدیرعامل مگا با ابراز خرسندی از حضور هیئت استان همدان درباره تاریخچه این کارخانه، اظهار کرد: کارخانه مگا در زمان جنگ جهانی دوم با تولید 35 هزار تانک و توپ نقش مهمی در موفقیت داشته است.

مدیر فروش کارخانه نیز در توضیحاتی قدمت کارخانه را 80 سال بیان کرد و کلیدی ترین تولید دستگاه های تولید صنایع معدن و ذوب آهن در شرایط امروزی خواند و گفت: تمامی کارخانه ها و معادن روسیه و کشورهای مشترک المنافع از محصولات این کارخانه استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه حامی کارخانه مگا یک بانک بزرگ دولتی است، افزود: جغرافیای صادرات وسیع و در کشورهای آسیایی، شرق آسیا، آفریقا و اروپا گسترده است.

مدیر فروش مگا بیان کرد: طیف محصولات کارخانه، طیف وسیعی از حفاری ذغال و سنگ تا سایر منابع معدنی است که بخش عمده فعالیت ها آماده سازی دستگا ه ها پیش از ورود به بهره برداری، برش قطعات، جمع آوری و مونتاژ قطعات است.

وی تصریح کرد: کارگاه های صنعتی این کارخانه شامل 2 بخش تراشکاری فلزات سنگین و سخت و همچنین دستگاه هایی است که برای تراشکاری دستگاه های کوچک به کار می رود.

استاندار همدان نیز با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ایران و روسیه فرصت پیش آمده را برای همکاری بیشتر مغتنم دانست.

محمدناصر نیکبخت از ظرفیت معادن ایران و همدان برای بهره مندی از تکنولوژی و دستگا ه های شرکت مگا سخن گفت و پیشنهاداتی را ارائه داد.

وی در پیشنهادات نخست مطالعه انتقال خط تولید و تکنولوژی به ایران به مرکزیت همدان را مطرح کرد و گفت: به دلیل داشتن معادن بزرگ، ایران و همدان برای در اختیار گذاشتن تمامی امکانات برای انتقال خط تولید به استان همدان یا اعطای نمایندگی به استان برای تولید ماشین آلات معدن آمادگی وجود دارد.

نیکبخت در پیشنهاد دوم مدیران کارخانجات روسیه را برای شرکت در همایش سرمایه گذاری استان در 28 و 29 آبان ماه به همدان دعوت کرد.

به گفته استاندار همدان، ظرفیت حضور سفیر همدانی در روسیه و حضور سفیر روسیه در همدان شرایطی را فراهم کرده تا این همکاری شکل بگیرد.

مدیرعامل این شرکت اورال ماش در بازدید این هیئت اقتصادی ضمن خوشامدگویی، تاریخچه ای از شرکت و توانمندی های آن را بیان کرد و گفت: شرکت اورال ماش علاوه بر تولید مس و روی در بخش های دیگر سرمایه گذاری توسط بانک در حوزه حمل ونقل نیز فعالیت دارد.

استاندار همدان نیز در این بازدید به ظرفیت ها و توانمندی های استان اشاره و اظهار کرد: استان همدان در حوزه فعالیت های اقتصادی از امکانات زیربنایی کافی برخوردار است و از نظر قطعه سازی و صنایع دیگر در کشور توانایی خوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید