54615

وادرات فولاد ضروری است

دنیای معدن -دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: صادرات فولاد کشور ظرف دو سال آینده حداقل تا سقف رشد 50 درصدی ضروری است تا طرحهای توسعه این بخش به اجرا گذاشته شود.

به گزارش دنیای معدن، سیدرسول خلیفه سلطانی افزود: اکنون شرایط صادرات فولاد کشور مناسب است و براساس آمار در 6 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رشد 40 درصدی ثبت شد.
وی اضافه کرد: شرایط کنونی تولیدکنندگان فولاد کشور به گونه ای است که نیازمند چتر حمایتی دولت درمقابل سیاست دامپینگ چینی ها (عرضه تولیدات به قیمت پائین تر از نرخ تمام شده)است زیرا غفلت موجب خسارت سنگین به این بخش خواهد شد.
خلیفه سلطانی اظهار داشت: نرخ تولیدات فولادی در حالی به میزان یک درصد رشد ثبت شده که افزایش قیمت 24 تا 27 درصدی را در اغلب کالاها ظرف سال گذشته و امسال شاهد هستیم.
احمد خوروش عضو هیات مدیره انجمن نامبرده نیز گفت: در حالی که جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم های ظالمانه دشمن قرار گرفته توانست رشد تولید فولاد خام را با بالاترین میزان در سطح جهان در دوره 6 ماهه امسال ثبت کند.
وی اظهار داشت: امروز با توجه به رشد تولید، ضرورتی برای واردات این فلز راهبردی نیست و صادرات فولاد می تواند بخشی از نیاز ارزی واحدهای تولیدی را فراهم سازد.
خوروش خواسته دست اندرکاران صنعت فولاد کشور را از مسئولان، اصلاح تعرفه واردات این محصولات ذکر کرد و گفت: ترکیه بلافاصله از تولیدات خود حمایت کرده لذا ایران نیز باید سریعا نسبت به موضوع واردات فولاد واکنش نشان دهد.
مجموع تولید فولاد خام کشور در پایان 1392 به رقم بیش از 15.6 میلیون تن رسید که نسبت به سال 91 افزایش 8.8 درصدی را نشان می دهد.
همچنین میزان محصولات فولادی تولید شد در سال گذشته به افزون بر 16.5 میلیون تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید