54584

کاهش مصرف سیمان و افزایش بیش از 63 درصدی صادرات کلینکر

دنیای معدن - شرکت های فعال در صنعت سیمان طی عملکرد شش ماهه نیمه اول امسال با 98 درصد ظرفیت اسمی به تولید پرداخته اند و طی این دوره عملکرد مناسبی را از خود نشان دادند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان گروه سیمان با بیان این مطلب عنوان کرد: اگرچه مشکلات موجود در وضعیت بازار مسکن و کاهش میزان ساخت و ساز در کشور موجب افت پنج درصدی مصرف سیمان طی دوره نیمه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته شد، اما در مجموع می توان گفت این مجموعه ها با غلبه بر مشکلات پیش روی تولید توانستند به سود مناسبی دست یابند.

افزایش تولید بیش از تقاضا برای محصول

عبدالرضا شیخان به رشد تولید سیمان و در مقابل کاهش تقاضا برای محصولات تولیدی اشاره کرد و ابراز داشت: این امر موجب رقابت منفی تولیدکنندگان در بازار فروش داخلی و خارجی گردید و در نهایت درآمدهای حاصل از فروش محصولات شرکت های تولید کننده سیمان کاهش یافت.

جابه جایی بازارهای مقصد برای جبران کاهش صادرات سیمان

وی با اشاره به کاهش صادرات سیمان تحت تأثیر شرایط نامناسب سیاسی حاکم کشور عراق، در این خصوص افزود: فروش خارجی سیمان در حالی طی سال جاری با کاهش 9.8 درصدی همراه شد که به منظور رفع مشکل مذکور برنامه هایی جهت افزایش میزان صادرات کلینکر اجرایی شد و با جا به جایی بازارهای مقصد از کشور عراق به کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقا، فروش صادراتی این محصول 63.6 درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید