54583

مصرف مس در چین 6 درصد افزایش می یابد

دنیای معدن - مصرف مس تصفیه شده چین در سال 2015 حداقل 6 درصد افزایش خواهد داشت که تقریباً معادل سال جاری خواهد بود، دلیل این اتفاق، سرمایه گذاریهای جدید در شبکه های برق و تقاضای پروژه های ریلی می باشد.

به گزارش ماینینگ، پیش بینی می شود که با رکود در پروژه های ساختمانی مسکونی و تجاری مصرف آلومینیوم و نیکل در این کشور کاهش پیدا کند. تقاضا برای سرب نیز احتمالاً با کاهش تولید دوچرخه های الکتریکی تنزل داشته باشد.

در حالیکه تقاضا برای قلع باید از طرف کارخانه های شیمیایی و تولیدکنندگان ورق فولادی قلع اندود افزایش پیدا کند.

پیش بینی می شود که چین بتواند سفارشات شبکه برق را از طرح برق سال 2014 خود در سال آینده تکمیل کرده و نیز طرح سرمایه گذاری جدید برای سال 2015 را نیز آغاز کند. بخش برق، بزرگترین مصرف کننده مس کشور محسوب می شود.

سرمایه گذاری در شبکه های جدی برق احتمالاً در سال جاری بیش از 10 درصد افزایش پیدا کند که 0.6 درصد در نیمه اول سال نسبت به سال قبل آن کاهش نشان می دهد و به احتمال قوی سفارشات بیشتری بین سه ماهه چهارم و اوائل سال آینده دریافت خواهد شد.

یک مدیرعامل که خواستار ذکر نشدن نام خود بود اظهار داشت که در چین پروژه های بزرگ زیربنایی معمولاً در سال سوم یک دولت شروع می شود. سال آینده سال سوم دولت کنونی است.

یک مدیر در یک شرکت بزرگ مصرف کننده نهایی مس تصفیه شده خبر داد که سفارشات پروژه ریلی برای کابل و مفتول از ماه اوت تاکنون افزایش داشته و احتمال سال آینده نیز بالا خواهد بود.

پیش بینی تحلیل گران این است که رشد مصرف، سال آینده بیش از 7 درصد باشد. این رقم بالاتر از پیش بینی بنگاه تحقیقاتی دولتی Antaike است که رشد مصرف را برای سال 2015 حدود 6 درصد تخمین زده بود که می توان آن را با 6.7 درصد افزایش به رقم 8.75 میلیون تن در سال جاری مقایسه کرد.

میزان این رشد می تواند با کاهش تقاضای سازندگان ایرکاندیشن در سال آینده پس از افزایش تولید در سال 2014 کاهش پیدا کند.

در صورت افزایش واقعی تقاضای مس در چین قیمتهای این فلز در بورس فلزات لندن در سال آینده نسبت به سال کنونی 5 درصد افزایش پیدا کند.

پیش بینی می شود که پروژه های جدید مسکن یا ساختمانی که معمولاً مصرف کننده مس، آلومینیوم، روی و نیکل می باشند سال آینده کاهش پیدا کند.

البته بانکها در ماه گذشته در دادن وام به بعضی از خریداران ساختمانهای مسکونی تسهیلاتی را ارائه داده اند که میزان فروش مسکن را بالا برده است.

پیش بینی می شود که تقاضا برای آلومینیوم، سال آینده از طرف بخش حمل و نقل و انتقال برق افزایش پیدا کند.

تولید کلی آلومینیوم اولیه احتمال سال آینده 7 تا 9 درصد نسبت به سال 2014 افزایش پیدا کرده و به 27 میلیون تن برسد.

تولید آلومینیوم اولیه سال آینده به دلیل راه اندازی ظرفیتهای جدید با 10 درصد افزایش به 30 تا 31 میلیون تن خواهد رسید .تولید بالا و تقاضای متوسط می تواند صدور محصولات نیمه نهایی را بالا ببرد.

کاهش پروژه های مسکن نیز می تواند بر روی تقاضای روی و نیکل تأثیر بگذارد چون این فلزات برای اندودکاری بعضی از محصولات فولادی برای بخش ساختمانی استفاده می شوند.

روی نیز به طور گسترده ای در پروژه ای زیربنایی مانند شبکه های برق و حمل و نقل استفاده می شود.

در پروژه های زیربنایی مانند شبکه های برق و حمل و نقل استفاده می شود.

موسسه تحقیقاتی Antaike پیش بینی می کند که تقاضا برای قلع تصفیه شده امسال تغییر پیدا نکرده و تقریباً بالای 150 هزار تن باشد.

سال آینده نیز به دلیل تقاضای کارخانه های مواد شیمیایی و محصولات فولادی قلع اندود، مصرف این ماده در صنایع بسته بندی اندکی افزایش پیدا کند.

انتظار می رود که مصرف سرب تصفیه شده با 4 درصد افزایش به حدود 5.1 میلیون تن در سال 2015 نسبت به سال قبل آن برسد که می توان آن را با 5 درصد افزایش برای سال 2014 مقایسه نمود چون تولید دوچرخه های برقی پس از افزایش سریع در چند سال گذشته رو به کاهش گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید