54568

بهترین کشور برای زندگی کجاست؟+تصاویر

طبق برسی های به عمل آمده در میان 198 کشور مختلف با توجه به فاکتورهای متعدد نروژ به عنوان بهترین کشور برای ادامه زندگی در سال 2014 انتخاب شده است.

این کشور حوزه اسکاندیناوی که جمعیت آن حداکثر به 5 میلیون نفر می‌رسد توانسته است در 4 مبحث امنیت درآمد، وضعیت سلامت، محیط زیست و توانایی‌های شهروندی بالاترین رتبه را در میان کشورهای دیگر در دنیا بدست آورد.

بد نیست بدانید نروژ دارای ذخایر گسترده‌ای از نفت، گاز طبیعی، مواد معدنی، آبزیان، چوب، آب شیرین و نیروی برق‌آبی است.

صنعت نفت حدود یک‌چهارم از تولید ناخالص داخلی نروژ را تشکیل می‌دهد و این کشور چهارمین درآمد سرانه بالا در جهان را دارا است.

نروژ از الگوی کشورهای رفاه‌محور شمال اروپا پیروی می‌کند و در ازای دریافت مالیات‌های سنگین از شهروندان، دولت به آن‌ها بیمه درمانی همگانی اعطا می‌کند، به آموزش عالی یارانه می‌دهد، و در این کشور نظام فراگیر تامین اجتماعی وجود دارد.

از سال 2001 تا 2006، و سپس دوباره از سال 2009 تا 2011، نروژ بالاترین شاخص توسعه انسانی در جهان را دارا بود.

در ادامه به مواردی در مورد این کشور اشاره خواهیم کرد که دلیل انتخاب نروژ به عنوان بهترین کشور دنیا برای ادامه زندگی را روشن تر می‌کند.

بهترین کشور برای زندگی کجاست؟+تصاویر

بهترین کشور برای زندگی کجاست؟+تصاویر


1. همه افراد بالای 67 سال ساکن نروژ مبلغ 1012 دلار را به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

2. در حقیقت نروژ نزدیک به 5 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه های لازم برای افراد مسن می کنند.

3. طبق آماری که از وضعیت سلامت شهروندان نروژی منتشر شده است، امید به زندگی در نروژ 84 سال است و افراد معمولاً تا سن 77 سالگی بدون مشکل اساسی در مورد سلامت به زندگی خود ادامه می‌دهند.

4. از هر 10 نفر بین سنین 55 تا 64 سال در نروژ، 7 نفر همچنان یک کار تمام وقت دارند و از این نظر بعد از سوئد در رتبه دوم قرار می‌گیرند.

5. 99.4 درصد از شهروندان نروژی دارای تحصیلات تکمیلی و بالاتر هستند. علاوه بر این دانشگاه ها در نروژ رایگان هستند.

6. بازدید از موزه ها و مکان‌های تاریخی و دیدنی نیز در نروژ رایگان است.

7. سیستم تربیتی و آموزشی برای کودکان بسیار پیشرفته بوده و از همان دوران کودکی برنامه‌های متنوعی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

8. به گزارش بازارخبر، از آنجایی که تقریباً 20 درصد جمعیت نروژ بالای 60 سال سن دارند برنامه ها و امتیازاتی که دولت این کشور برای افراد سالمند در نظر گرفته است بسیار زیاد و متنوع است.

9. برای مثال افراد بالای 67 سال می‌توانند از تمام سرویس‌های عمومی و سرویس‌های حمل و نقل شهری همین‌طور قایق‌های مسافربری و قطارهای بین شهری به صورت نیم‌بها استفاده کنند.

10. مشکل ترافیک و خیابان‌های شلوغ تقریباً در نروژ وجود ندارد. طبق آمار باک جهانی کمتر از 50 درصد شهروندان نروژی مالک خودروی شخصی هستند و در اکثر مواقع از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

11. افراد مسن در نروژ تا حدود زیادی ارتباط خود را با اطرافیان و دوستان خود حفظ می‌کنند. به طوری که 89 درصد افراد بالای 50 سال دوستان و نزدیکانی دارند که می‌توانند بر روی آن ها حساب کنند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2013، کمتر از 30 درصد شهروندان نروژی بالای 70 سال احساس تنهایی و افسردگی در زندگی خود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید