54480

کارگران «معدن جو زرند» خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند

دنیای معدن - شماری از کارگران شرکت زغال سنگ «معدن جو زرند» روز سه شنبه با حضور در فرمانداری این شهرستان خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش دنیای معدن، حدود 300 کارگر این شرکت که در مقابل فرمانداری زرند حضور داشتند از مسوولان شهرستان خواستند به وضعیت استخدامی آنان رسیدگی شود.

اعتراض آنها به شیوه و اجرای تعدیل نیرو در شرکت زغال سنگ معدن جو و تعویق در پرداخت مطالبات خود متمرکز است.

مدیر اجرایی شرکت زغال سنگ معدن جو نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: ابتدای سال جاری 500 کارگر در این شرکت مشغول بکار بودند و در دو نوبت تعدیل نیرو داشته ایم.

ابوالقاسم افروز تصریح کرد: در حال حاضر 470 کارگر در این شرکت مشغول بکار هستند و قرار است 120 نفر از این افراد تعدیل شوند و بقیه به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به تعویق پرداخت دو ماه حقوق کارگران این شرکت افزود: یکی از دلایل تعدیل نیرو این است که قیمت فروش زغال با هزینه های استخراج آن متناسب نیست زیرا هزینه ها بسیار سنگین است.

وی گفت: در دو سال گذشته هر سال بیش از 30 درصد ، هزینه ها افزایش یافته در حالی که قیمت فروش زغال سنگ افزایش خیلی کمی داشته است و همین مساله ما را مجبور به تعدیل نیرو کرده است.

وی گفت: مطالبات ناشی از فروش زغال به ذوب آهن اصفهان که 18 میلیارد ریال است و مطالبات هلدینگ خاورمیانه به مبلغ 30 میلیارد ریال نیز هنوز وصول نشده و موجب معوق ماندن حقوق کارگران شده است.

کارگران شرکت زغالسنگ معدن جو در زمان ارسال این خبر هنوز در فرمانداری زرند حضور دارند و مسوولان شهرستان در حال گفت و گو با آنان هستند.

مرکز شهرستان زرند در 75 کیلومتری کرمان قرار دارد و شمال استان شامل شهرستان های زرند، کوهبنان و راور از قطب های اصلی تولید زغال سنگ ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید