54479

از آلومینیوم دور بمانید!

دنیای معدن - تحقیقات جدید محققان انگلیسی و فرانسوی نشان می دهد که آلومینیوم میتواند باعث کاهش باروری در مردان شود.

به گزارش دنیای معدن محققان با استفاده از میکروسکوپ فلورسانس و رنگ آمیزی دریافتند که در اسپرم ها مقداری آلومینیوم وجود دارد. آنها همچنین نشان دادند که مقدار بیشتر آلومینیوم باعث کاهش هورمون در مردان می شود.

پروفسور اکسلی، سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید: در چند دهه گذشته شاهد کاهش باروری مردان به دلیل کاهش تعداد هورمون ها در سراسر کشور های صنعتی بوده ایم و تحقیقات گذشته این پدیده را معلول عوامل محیطی می داند.

او اضافه می کند: قرار گیری انسان در معرض آلومینیوم در دنیا بیشتر شده است و رصد های ما نشان می دهد که افزایش این دریافت آلومینیوم توسط انسان با کاهش باروری مردان ارتباط مستقیم داشته است.

در این تحقیق علمی، نشان داده شد که در تمامی مردان مورد آزمایش، نرخ وجود آلومینیوم در میان هورمون های آنها بسیار زیاد و معادل 339 ppb بوده است و در برخی موارد نیز این رقم به 500ppb رسیده است. شواهد آماری نشان می دهد این اعداد و ارقام با نرخ ناباروری مردان مورد آزمایش ارتباط مستقیمی دارند.

نتایج این تحقیقات میتواند زنگ خطری برای بشر باشد. دانشمندان امیدوارند بتوانند راه حلی برای این عامل انقراض بشر پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید