54435

مدیر معدن مس سونگون خبر داد

برنامه‌ریزی برای تامین خوراک فاز دو تغلیظ سونگون

دنیای معدن - با توجه به برنامه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران، طرح‌های بلند مدت سونگون برای پاسخگویی به دو فاز کارخانه تغلیظ تا سال 1417 با همکاری مشاور خارجی تهیه شده و هم اکنون معدن بر اساس این طرح‌ها در حال فعالیت است.

به گزارش دنیای معدن، معصوم باقرنژاد مدیر معدن مس سونگون با بیان این مطلب اظهار کرد: «راهکارهایی برای برداشت اصولی از ذخایر سونگون در نظر گرفته شده است. تجهیز و بهسازی ناوگان پیمانکاران و برنامه‌ریزی در خصوص آن، از دیگر برنامه‌های این امور برای برداشت اصولی از ذخیره سونگون است.
وی صرفه‌جویی را از موارد مهم در استخراج کانسار مس از معدن سونگون خواند و تصریح کرد: «این صرفه‌جویی شامل حمل به موقع باطله و ایمن کردن پله‌های معدن است. برای معدنکاری بهترین حالت صرفه‌جویی حمل به موقع و ایمن کردن پله‌های معدن و همین طور ایمن کردن جبهه‌های کاری است تا همیشه و به راحتی بتوانیم مواد معدنی را به کارخانه تغلیظ برسانیم.»
«باقرنژاد» تصریح کرد: «از آنجایی که بخش خصوصی در حوزه استخراج و حمل فعالیت می‌کند، هر سال تعدیل‌ها شامل قرارداد می‌شود، اگر هرقدر در سالی که در آن قرار گرفته‌ایم، باطله‌های اولویت‌دار به موقع حمل شوند، صرفه‌جویی انجام داده‌ایم.»
به گزارش مس پرس، وی افزود: «برای ارسال و تامین کانسار مس برای فاز دو کارخانه تغلیظ از دو سال گذشته باطله‌های اولویت‌دار را به موقع جابجا کرده‌ایم که اگر حمل به موقع باطله‌ها صورت نمی‌گرفت، امکان تامین کانسار برای فاز دو تغلیظ فراهم نمی‌شد.»

دیدگاهتان را بنویسید