54434

روسنفت خواستار تمدید مهلت اکتشاف در قطب شمال شد

دنیای معدن - شرکت روسنفت خواستار بازبینی در مهلت زمان اکتشافات زمین شناسی فلات شبه قاره قطب شمال، و افزایش آن به 15 سال شد.

به گزارش دنیای معدن، یک سخنگوی شرکت روسنفت دوشنبه (5 آبان ماه 93) گفت که این شرکت پیشنهاد داده است تا مهلت 10 ساله اکتشاف در قطب شمال به 15 سال افزایش یابد.

شرایط اکتشافات زمین شناسی در بند 10 قانون فدرال منابع معدنی روسیه مشخص شده است و از آنجا که این قانون قبل از صدور مجوز اکتشاف میادین نفتی قطب شمال به تصویب رسیده، شرایط خاص منابع قطبی در آن در نظر گرفته نشده است.

سخنگوی روسنفت نیز با اشاره به این موضوع گفت: شرایط یخبندان در آبهای قطب شمال، اجرای بسیاری از فعالیت های معمول زمین شناسی را غیرممکن می سازد و حتی در بعضی از فصول بطور کلی هیچ فعالیتی امکان پذیر نیست. به عنوان نمونه می توان به بخش بزرگی از دریای سیبری شرقی اشاره کرد که در 15 سال گذشته حدود 5 سال هیچ منطقه بدون یخی در آن وجود نداشت.

این سخنگوی روسنفت همچنین به فقدان وجود فناوری های لازم برای اکتشاف در شرایطی یخبندان اشاره و تاکید کرد: با توجه به شرایط بیان شده که موانع جدی برای استفاده از منابع طبیعی قطب شمال هستند، روسنفت لازم دید تا درخواست بازبینی در قانون منابع معدنی را بدهد.

به گفته وی، لایحه پیشنهادی روسنفت شرایط واقع بینانه ای را برای اکتشافات زمین شناسی در قطب شمال ارائه کرده و وزارت منابع طبیعی روسیه نیز استدلال روسنفت را پذیرفته و در حال بررسی موضوع است.

درخواست تمدید مهلت اکتشافات زمین شناسی در قطب شمال در حالی است که روسنفت تاکید دارد به برنامه های قبلی خود برای آغاز تولید تجاری نفت خام از این منطقه در سال 2020 پایبند است.

دیدگاهتان را بنویسید