54412

آخرین جزئیات پرونده های میلیاردی تعزیرات / قاچاق 36 شمش طلا و خیانت مدیرکارخانه سیمان

دنیای معدن -تعزیرات حکومتی کشور با بررسی چند پرونده بزرگ میلیاردی قاچاق و گران فروشی احکام قطعی متخلفان را صادر و اجرا کرد.

به گزارش دنیای معدن از خبرنگار مهر، 5 پرونده بزرگ تعزیراتی در سال جاری در مرحله اجرای احکام قرار گرفت که می توان به پرونده بزرگ قاچاق طلا در همدان اشاره کرد. در این پرونده 3 جوان مقدار 36 شمش طلا را در باک بنزین خودروی 206 جاسازی کرده و قصد قاچاق آن را داشتند که با هوشیاری پلیس این محموله کشف و پرونده آن در تعزیرات تشکیل شد. پس از بررسی مستندات و مطالعه بیش از 260 برگ از پرونده قاضی شعبه متخلف اصلی را به پرداخت 9 میلیارد و 16 میلیون تومان جریمه نقدی در حق صندوق دولت جریمه و دستور ضبط طلاها را صادر کرد.

جریمه 7 میلیاردی مدیر کارخانه سیمان

در پرونده دیگر یک مدیر کارخانه سیمان در کردستان اقدام به فروش خارج از شبکه 104 هزار تن سیمان کرده که با هوشیاری مردم دست این مدیر رو شد. پرونده پس از بررسی در تعزیرات به این مرحله رسید که فرد متخلف با علم به تخلف دست به این کار زده و حتی پرونده در دیوان عدالت اداری هم مطرح شد تا اینکه بالاخره با حکم نهایی مدیر کارخانه به پرداخت 6 میلیارد و 700 میلیون تومان جریمه محکوم شد.

کارخانه تولید مواد شوینده 11 میلیارد تومان جریمه شد

به گزارش خبرنگار مهر، یک کارخانه شوینده و پاک کننده در جاده کرج هم به دلیل گران فروشی برچسب تعزیراتی گرفت و پس از 6 ماه بررسی پرونده بالاخره نتیجه نهایی آراء و مطالعه 1250 برگ تحقیقات متخلف را به پرداخت 11 میلیارد تومان جریمه محکوم کرد.

6 میلیارد تومان جریمه قاچاقچیان خودروهای سنگین

در یکی دیگر از پرونده های تعزیراتی کشور چند قاچاقچی اقدام به قاچاق 17 خودرو کرده اند که 11 تای آن کشنده و 6 تای دیگر خودروی بنز بوده است.که قاضی تعزیرات متخلفان را به پرداخت 6 میلیارد و 39 میلیون تومان جریمه نقدی و ضبط کالا در حق دولت محکوم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید