54400

کاهش بودجه اکتشافات فلزات غیر آهنی جهان در سال 2014

دنیای معدن - بنا بر تحقیقات انجام شده در زمینه استراتژی اکتشافات شرکتهای جهانی تخمین زده می شود که کل بودجه برای اکتشاف فلزات غیر آهنی در سال گذشته 15.2 میلیارد دلار بود که در سال جاری به 11.3 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد .

به گزارش دنیای معدن به نقل از ماینینگ، این رقم 25 درصد افت را نشان می دهد .

این اطلاعات تقریباً از 3500 شرکت معدنی و اکتشافی در جهان به دست آمده است که از این تعداد تقریباً 2000 شرکت بودجه اکتشافی برای سال 2014 داشته اند .

این شرکتها هر کدام با بودجه حداقل یکصد هزار دلاری جمعاً 10.74 میلیارد دلار بودجه اکتشافی غیر آهنی را در سال جاری در جهان تأمین کرده اند .

با در نظر گرفتن تخمین ما برای این بودجه ما نتوانستیم بپذیریم که چرا بودجه اکتشافی در جهان به رقم 11.36 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است .

بودجه اکشافات غیر آهنی مربوط به هزینه های اکتشاف فلزات گران قیمت ، فلزات پایه ،الماس ، اورانیوم و بعضی از فلزات صنعتی است که شامل سنگ آهن ، آلومینیوم ، زغالسنگ و نفت و گاز نمی باشد .

هزینه های بهره برداری و سرمایه ای بالا،عیار پایین سنگ ، تقاضای نا مشخص برای کالا و عدم رضایت سرمایه گذاران شرکتهای عمده را بر این وا داشته که پس از سالها سرمایه گذاری رشد گرا بر روی بازگشت سالم سود حاشیه ای توجه و تمرکز بیشتری داشته باشند .

بر همین اساس شرکتهای عمده از میزان سرمایه گذاری غیر تخصصی و اکتشافی خود کاسته اند که نتیجه آن کاهش 25 درصدی بودجه اکتشافی در سال 2014 شده است .

بودجه اکتشافی شرکتهای کوچک نیز از 39 درصد در سال 2013 به 29 درصد در سال جاری کاهش پیدا کرده است .

در سال 2007 میزان سرمایه گذاری 55 درصد به دست آمد. سرمایه اکتشافی طلا 31 درصد کاهش داشته و به 4.57 میلیارد دلار رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید