54247

شمش آلومینیوم در بازار داخلی 300 دلار گران تر از قیمت جهانی

دنیای معدن - در حال حاضر ظرفیت تولید شمش آلومینیوم در کشور حدود 400 هزار تن است و کسری 300 هزار تنی نیاز داخلی از طریق واردات تامین می شود اما قیمت شمش آلومینیوم در بازار داخلی بعضا 250 تا 300 دلار گران تر از قیمت جهانی شمش است.

به گزارش دنیای معدن، در حال حاضر ظرفیت تولید شمش آلومینیوم در کشور حدود 400 هزار تن است و طی 40 سال اخیر تنها حدود 200 هزار تن به ظرفیت تولید شمش کشور اضافه شده است. این در حالی است که ترکیه فقط بیش از 300 هزار تن ورق آلومینیومی تولید می کند.در حالی که مجموع ظرفیت تولید ورق آلومینیویمی در کشور حدود 40 هزار تن است، در اسپانیا فقط در زمینه قوطی آلومینیومی بالغ بر 400 هزار تن از این محصول تولید می شود که اصلا قابل مقایسه با تولید ایران نیست و با این تفاسیر می توان گفت صنعت ورق آلومینیوم ایران زمانی به رشد می رسد که بتواند به ظرفیت تولید 150 تا 200 هزار تن برسد.

قیمت شمش آلومینیوم در بازار داخلی گران تر از قیمت جهانی

طبق اعلام مدیرعامل یکی از شرکت های تولیدکننده آلومینیوم، قیمت شمش آلومینیوم در بازار داخلی بعضا 250 تا 300 دلار گران تر از قیمت جهانی شمش است که یکی از اقداماتی که انتظار می رود دولت انجام دهد واقعی کردن قیمت شمش در بازار داخلی است.کل تولید بالادستی و پایین دستی صنعت آلومینیوم کشور حدود 600 تا 700 هزار تن است. البته نباید بدون برنامه، سرمایه گذاری سنگینی در این صنعت انجام شود و بهتر است همین صنایع آلومینیوم فعلی با شکل و شمایل بین المللی رشد یابد.

دیدگاهتان را بنویسید