53981

صدور مجوز بیمه نامه شرکت های معدنی وارد مرحله نهایی شد

دنیای معدن - مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی خبر داد: تاکنون، 13 شرکت پیمانکار عملیات معدنی پس از تایید اولیه بانک، جهت انجام کارشناسی به صندوق بیمه ارجاع شده و بر اساس نیاز این شرکت ها و توان بازپرداخت تسهیلات، نسبت به صدور بیمه نامه (ضمانت نامه) جهت دریافت اعتبار بانکی (3600 میلیارد ریال) اقدام می شود.

به گزارش دنیای معدن، محمد رضا شهاب الدین شهمیرزادی با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو به منظور توانمند سازی شرکت های معدنی بخش خصوصی، ضمن انعقاد تفاهم نامه ای با صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و بانک های ملت و تجارت ارائه تسهیلات ریالی به این شرکت ها را برای طرح تامین یا تولید ماشین آلات موردنیاز پیمانکاران معدنی به اجرا درآورده است و با انجام فراخوان از شرکت های واجد شرایط در مرحله اول دعوت به همکاری کرده تا در صورت تمایل، درخواست خود را ارائه دهند. در پی این فراخوان، شرکت های متقاضی درخواست خود را به سازمان ارائه و متعاقب آن، واجدان شرایط حسب تایید اولیه، به بانک معرفی شدند و اکنون از بین متقاضیان، 13 شرکت معدنکار و پیمانکار به تایید اولیه رسیده و به صندوق معرفی شده اند که صدور بیمه نامه هم اکنون در دست اقدام است و شرکت های درخواست کننده ماشین آلات معدنی جهت دریافت تسهیلات به بانک های ملت و تجارت معرفی می شوند.
وی افزود: در این طرح، ابتدا ماشین آلات معدنی شامل دامپتراک های 100،40، 150و220 تن و بیل های مکانیکی و شاول معادل PC400،PC800 ،PC1250،PC1800،PC3000 وPC4000 تعیین شده بودند که در مرحله دوم، دامپتراک 35، بیل مکانیکی، شاول معادل PC 400 و 800 PC، لودر معادل 470 کوماتسو و بالاتر و نیز بولدوزر معادن D155 و بالاتر هم فراخوان شده است.
مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با اشاره به اینکه این صندوق طبق مقررات، برای همه معدنکاران با مالکیت خصوصی برخوردار از پروانه عملیات معدنی (از مرحله اکتشاف تا فرآوری)، انواع بیمه نامه صادر می کند، گفت: در موارد خاصی نیز که لزوم حمایت از فعالان معدنی همچون پیمانکاران فعال در این حوزه مطرح شود، صندوق یاد شده به پیروی از سیاست های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اقدام به صدور بیمه نامه می کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان تسهیلات پرداختی به پیمانکاران معدنی تا سقف 500 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که مبنای این تصمیم، نیاز و توان بازپرداخت پیمانکاران، استفاده بهینه از اعتبارات محدود بانکی و نیز کنترل ریسک مربوطه است.
شهاب الدین شهمیرزادی خاطرنشان کرد: همه بخش های فرآیند عملیات معدنی از مرحله اکتشاف تا فرآوری، مشمول ارائه تسهیلات صندوق مذکور می شودکه البته در این زنجیره، عملیات اکتشافی از اولویت بیشتری برخوردار است.
وی افزود: همچنین، مولفه هایی همچون «نوع ماده معدنی» یا «استقرار معدن در منطقه محروم» در تعیین اولویت های صندوق موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید