53696

موضوع اکتشافات عمومی و نقشه مبنای معادن، مغفول مانده است

دنیای معدن -موضوع اکتشافات عمومی و شناسایی پتانسیل ها باید از سوی سازمان زمین شناسی پیگیری می شد که بدلیل کمبود بودجه تاکنون هیچ اقدامی نشده است.

عضو هیات رییسه خانه معدن ایران گفت: موضوع اکتشافات عمومی و نقشه مبنای معادن مغفول مانده است.

محمد جعفر صادقی پناه، عضو هیات رییسه خانه معدن ایران اظهار داشت: هر چند سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) قرار است امسال در نوار شرقی ایران و در بخشی از خراسان (در مرز افغانستان و پاکستان) به موضوع اکتشاف بپردازد که این امرهم بیشتر به دلیل کاهش قاچاق و افزایش اشتغال در این منطقه است اما موضوع اکتشاف چندین سال است که در کشور ما مغفول مانده.

وی خاطر نشان کرد: موضوعی که حائز اهمیت است این است که در این مدت به موضوعاتی نظیر اکتشافات عمومی و شناسایی پتانسل ها در سراسر ایران و نقشه مبنا که در برنامه پنجم توسعه به آن اشاره شده بود توجهی نشده است.

صادقی پناه تصریح کرد: این در حالی است که این موضوعات باید از سوی سازمان زمین شناسی دنبال می شد که این سازمان نیز به دلیل نداشتن بودجه کافی و عدم اعتبارات تاکنون موفق به این اقدام نشده است.

عضوهیات رییسه خانه معدن ایران با بیان اینکه بعید به نظر می رسد در یک سال باقی مانده از برنامه پنجم توسعه کاری در این خصوص انجام شود، افزود: قطعا اتفاق خاصی در این حوزه صورت نخواهد گرفت و این اقدام ایمیدرو هم در منطقه شرقی کشور از محل درآمدهای خود این سازمان است.

دیدگاهتان را بنویسید